Fredrik Johanson, VD Woody Bygghandel

Woody Bygghandel har tecknat avtal för samarbete med skånska byggkedjan Scanti BMH

Woody Bygghandel fortsätter sin offensiva expansion i Sverige och har nu tecknat ett avtal med Scanti Byggmaterialhandel, som är en gemensamägd skånsk byggkedja med sex olika ägare med anläggningar i Karlshamn, Mörarp, Flädie, Rydebäck, Våxtorp och Vejby.

Scanti Byggmaterial Handel AB, som är ett företag som ägs av byggmaterialhandlare i södra Sverige och som har verkat tillsammans sedan 1984, har tecknat ett avtal med Woody Bygghandel för att ingå i bygghandelskedjan med början efter sommaren i år.

- Vi är mycket nöjda med att ha nått ett avtal med Woody Bygghandel som nu ger Scanti BMH nya möjligheter att utveckla verksamheten vilket gör att vi kan erbjuda våra kunder en unik service och ett breddat produktsortiment till mycket konkurrenskraftiga priser, säger Krister Karlsson, samordnare inom Scanti-gruppen.

Woody följer en mycket offensiv tillväxtplan som bland annat innebär nyöppningar och etableringar fram till 2020 på strategiskt viktiga orter i Sverige för att skapa lönsam tillväxt och en kostnadseffektiv organisation.

Scanti karakteriseras, liksom Woody, av ett framgångsrikt entreprenörskap och en hög lokal förankring vilket innebär att gruppen blir ett viktigt tillskott inom Woody som har som mål att skapa Sveriges bästa anläggningar.

- Det är mycket glädjande att vi inom Woody nu kan välkomna Scanti BMH som är en välskött företagsgrupp inom svensk bygghandel, säger Fredrik Johanson, VD på Woody Bygghandel och tillägger att Scanti passar mycket väl in i Woodys affärsmodell med sin väletablerade verksamhet och geografiska struktur i södra Sverige.

Förutom Scanti har Woody hittills under 2018 etablerat nya verksamheter på flera platser i Sverige som t ex Örnsköldsvik, Sälen, Jönköping, Tingsryd och Bromma och det finns plats för ännu fler lokalt starka och duktiga entreprenörer inom Woody-kedjan.

Vid frågor kontakta:
Fredrik Johanson, VD Woody Bygghandel 0733-259950