Anders Lassfolk, projektledare och Johan Rosendahl, styrelseordförande och t.f. vd i Sveriges Fria Bygghandlare.

Projektledare Lassfolk leder vägen

Som tidigare meddelats förändrar Sveriges Fria Bygghandlare (tidigare Woody Bygghandel AB) sin verksamhetsidé och inriktning till en mer inköpsfokuserad organisation, starkt förankrad mitt i den verklighet som delägarna verkar i. Ett led i denna transformation är planen att flytta Servicekontoret från Helsingborg till Stockholm.

I och med etableringen och uppbyggnaden av det nya kontoret i Stockholm, ansluter en för folk i branschen välbekant och välrenommerad person, som projektledare för omorganisationen: Anders Lassfolk, inte minst känd för sina många framgångsrika år som ekonomichef på Fredells. Han har även varit ekonomichef på Bolist och Mestergruppen.

– Jag ser mycket fram emot att arbeta tillsammans med alla trevliga medarbetare på Servicekontoret och alla starka delägare inom Sveriges Fria Bygghandlare, säger Anders, som även kommer adjungeras in i styrelsen.

Anders kommer in med en bred och branschspecifik erfarenhet både kring hur en privatägd bygghandel och en frivillig inköpskedja fungerar.

– Anders är med sin bakgrund klippt och skuren att vara projektledare för organisationsförändringen. Han står för exakt samma saker som vi och har friheten i blodet, säger Johan Rosendahl, styrelseordförande och t.f. vd i Sveriges Fria Bygghandlare.

Presskontakt Styrelseordförande/t.f. vd 070-715 67 41