Woody Bygghandel och Elitfönster ger dig skräddarsydda fönster

Fönstermöjligheter med Woody Bygghandel och Elitfönster

Känner du till alla möjligheter som finns för att sätta din egen prägel på dina fönster? Förmodligen är de mycket större än du anar. Elitfönster och Woody Bygghandel ger dig här en guide.

Husets stil

Idag är det inga problem att matcha fönster med husets arkitektur och ålder, eller läge och omgivande miljö. Elitfönster har flera olika fönsterserier, såväl klassiska som moderna. Dessutom finns alltid möjligheten att välja fönster med helt fria former, alltså fullständigt anpassade till husets arkitektur och läge, t ex för att ta tillvara på en vacker utsikt eller för att framhäva fasaden och husets stil.

De kan se ut hur som helst: runda, trekantiga, smala eller breda, små eller stora.

Husets utsida

Varför bara vita fönster? De går faktiskt att få i valfri kulör för den som vill ge sitt hus mer personlighet. Elitfönster erbjuder tolv standardkulörer för sina aluminiumklädda fönster, inklusive två vita kulörer, standardvit och ren vit. Här gäller det att välja rätt för att harmoniera med husfasaden. Mot tillägg kan man få vilken kulör man vill. För de som vill ha en ännu exklusivare profil kanske deras färgkollektioner Structura och Futura skulle passa. Structura har en yta med struktur och Futura har en yta med både struktur och i vissa fall metallicutseende. Det kan vara coolt på rätt hus!

Husets läge

Har huset ett trafikutsatt läge eller kanske ligger granne med ett dagis så kan man fundera på ljuddämpande glas i sina fönster. Likaså kan det vara lämpligt med ett kondensminskande glas i fuktiga och sjönära lägen där man inte vill gå miste om sin utsikt. Solskyddsglas i syd och sydväst kan också vara en bra idé. Det släpper igenom solljus, men stänger ute värme. Persienner och markiser passar ju inte alla. Vill man istället behålla så mycket värme som möjligt inne, ska man välja fönster med energiglas. Det kan vara bra på norrsidan.

Husets insida

Givetvis kan man även sätta sin personliga prägel på fönstrets insida. Profilen väljer man för att matcha huset och inredningens stil. Likaså fönstrens kulör. Den behöver inte alls vara samma som utsidan. Kanske skulle det passa med lasyr i ask, björk, ek eller valnöt? Sånt bidrar starkt till inredningens karaktär.

Presskontakt Styrelseordförande/t.f. vd 070-715 67 41

Sveriges Fria Bygghandlare AB, fd Woody Bygghandel AB, har rötter som går tillbaka till 1940-talet och är därmed ett av Sveriges äldsta företag inom frivillig fackhandel. Idag samlar företaget 34 delägarföretag, med ca 70 anläggningar runt om i Sverige och en gemensam omsättning på över 4 miljarder kronor. Sveriges Fria Bygghandlare AB ägs av fria entreprenörer som fattar sina egna beslut, mitt i den verklighet där de lever och verkar. Samtidigt som de har en stark gemenskap och ett nära samarbete med de andra delägarna, inte minst inom inköp, marknadsföring, försäljning, utbildning och hållbarhet.