Wolts prenumerationstjänst fyller två år - drar igång europeisk kampanj

Wolts prenumerationstjänst fyller två år - drar igång europeisk kampanj

Teknikföretaget Wolt har precis dragit igång sin första reklamkampanj någonsin för Wolt+-medlemmar: Wolt+ Weeks. Kampanjen kommer att sträcka sig över 14 marknader under tre veckor i januari, med tusentals erbjudanden med kända partners, allt från restauranger till dagligvaror och återförsäljare.

Wolt+ är en prenumerationstjänst som erbjuder 0 kr i leveransavgifter och andra medlemsförmåner. Det ger mer överkomliga priser, valmöjligheter och bekvämlighet för plattformens kunder och driver ytterligare affärer för bolagets partners.

På bara två år sen lanseringen har Wolt+ expanderat till över 20 marknader, har kumulativt sparat över 700 miljoner SEK för Wolt+-kunder och drivit ytterligare försäljning till över 75 000 handelspartners inom livsmedel och detaljhandel.

Wolts senaste undersökning kring lokal handel lyfte fram betydelsen av plattformar som tillväxtmotorer för lokala företag. Bara under 2022 genererades över 30 miljarder SEK i total försäljning för fler än 120 000 handlare via Wolts plattform och detta kommer bara att växa.

"Lokala handelsplattformar spelar en allt större roll i det dagliga livet och vi letar alltid efter sätt att förnya och göra mer för våra kunder och partners. Wolt+ lyfter shoppingupplevelsen för våra kunder genom att erbjuda besparingar, urval och prisvärd bekvämlighet samtidigt som det stödjer tillväxten av företag över städer och samhällen”, säger Joonas Bienek, chef för Wolt+, Finland.

Företaget känner igen den ekonomiska påfrestningen som ofta upplevs i januari och för att fira andraårsdagen av Wolt+, drar man igång sin första upplaga av Wolt+ Weeks - en flerveckorskampanj med erbjudanden endast för medlemmar och exklusiva rabatter från mat till detaljhandel över hela Europa. I Sverige är flera stora varumärken med i kampanjen, exempelvis McDonald's, Pizza Hut, MAX, Burger King, Brödernas, ICA och Coop.

Mer information om erbjudanden för Wolt+ Weeks finns här: https://wolt.com/en/swe/stockholm/wolt_weeks