Wolt lanserar samarbete med Hundstallet – hund på köpet vid ordrar över 150 SEK

Wolt lanserar samarbete med Hundstallet – hund på köpet vid ordrar över 150 SEK

Sugen på att skaffa hund? Glöm krångliga processer med kennlar. Nu kan du med endast ett knapptryck få hem en hund via leveransplattformen Wolt. Den 1 april lanseras Hundstallets butik med leverans till hela landet. En äldre dvärgpudel, labrador eller varför inte en Jack russel? Första veckan erbjuder Wolt gratis leverans, 14 dagar öppet köp och en hund på köpet för den som lägger en beställning för minst 150 SEK.

Sedan lanseringen av Wolt har företaget satsat på att bli en plattform som erbjuder mer än bara leverans från restauranger. Målet att erbjuda en hel galleria i mobilen kommer nu närmare när Wolt lanserar samarbete med Hundstallet.

– Att köpa hund tar i vanliga fall tid och är krångligt. Du ska godkännas av en kennel och bakgrundskollas. Allt det slipper du om du köper hem en hund via Wolt. Perfekt för föräldern som glömt födelsedagspresent eller partnern som gjort bort sig och behöver muntra upp sin respektive, säger Ylwa Pettersson, kommunikationschef på Wolt.

Hundstallet är en ideell förening som vårdar hundar som inte har någon som tar hand om dem. En hund från Hundstallet kostar från 2000 upp till 7000 SEK och levereras via Wolt till hela landet på endast 30 minuter.

– Under pandemin har vi sett ett stort intresse för hundar och vi hoppas på att intresset kommer att fortsätta även nu. När Wolt kontaktade oss var det ett givet samarbete, säger Per Leander, VD på Hundstallet.

Så här smidigt kan du beställa en hund:

1. Öppna Wolts app
  2. Sök upp Hundstallets butik
  3. I butiken kan du välja den hund du vill ha och lägga till den till din beställning
  4. Voilá! Inom 30 minuter efter lagd beställning har du din extremt söta hund utanför dörren

Om Wolt:
Wolt är en leveransplattform som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten och de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till ditt hem eller kontor. Wolt samarbetar med över 65 000 restaurang- och handelspartners samt med över 135 000 kurirpartners i 23 länder och mer än 250 städer. Wolt grundades i Helsingfors Finland 2014 och har idag över 5000 anställda och leds av dess grundare och VD Miki Kuusi.

Om Hundstallet:

Hundstallet – Svenska Hundskyddsföreningen är Sveriges största hundskyddsorganisation har sedan 1908 arbetat för att ge utsatta hundar en andra chans i livet. De finns i Stockholm, Skåne och till sommaren öppnar de en tredje anläggning i Västra Götaland. Hundstallet får inga statliga bidrag utan är helt beroende av allmänhetens stöd för att kunna bedriva vår verksamhet och ge hundar en andra chans i livet. Varje år kan vi summera 365 intensiva, händelserika och oftast bra dagar med hundpromenader, veterinärbesök, omsorg, kel och mys. Dygnet runt, årets alla dagar står vi redo för att ta hand om inkommande hundar, rehabilitera dem och viktigast av allt, ge dem en andra chans.