Wolt expanderar i Stockholm - flera nya orter omfattas nu av plattformen

Från och med denna vecka kan stockholmare bosatta i Sollentuna och Farsta njuta av Wolts snabba och smidiga leveranser från bl.a. favoritrestauranger och livsmedelsbutiker när tjänsten öppnar upp för beställningar i orterna. Sen ungefär en månad tillbaka har Wolt dessutom öppnat upp i Huddinge, Flemingsberg och Järfälla.

Under året har Wolt gått starkt framåt i Sverige. Man har kunnat redovisa rejäla orderökningar inom såväl restaurang- som retailsegmentet under varje kvartal, bolagets egna prenumerationstjänst Wolt+ har mer än dubblerat antalet prenumeranter och man har lanserat den helt egna last-mile tjänsten Wolt Drive.

Under den senaste månaden har man öppnat upp verksamheten på fem nya orter i Stockholm; Järfälla, Huddinge, Flemingsberg, Sollentuna och Farsta, där totalt 270 000 personer kommer kunna använda Wolts tjänster.

Johan Grönvall är VD på Wolt och säger:

- Stockholm är en av våra absolut viktigaste städer i Sverige och vi har under året prioriterat att etablera verksamheten i kranskommunerna. Vår tjänst finns numera i nästan hela Storstockholm, och under nästa år är vår avsikt att alla kommuner i kring huvudstaden ska kunna få ta del av vår plattform.

• Vetenskap, teknik