Stockholms smarrigaste bakverk direkt hem till dörren när Sweets by Camilla lanseras hos Wolt

Från och med denna vecka kan stockholmare som är sugna på något extra speciellt och gott beställa hem bakverk, frukostmat och varma och kalla drycker på en halvtimme. Det omtalade kaféet Sweets by Camilla har nämligen gjort entré på Wolts plattform.

Sweets by Camilla är ett av Stockholms just nu mest omtalade kaféer, och prisats av såväl recensenter som influencers. Verksamheten drog igång i oktober 2023, och bolaget är grundat av hamburgerkedjan Brödernas. Idag finns Sweets by Camilla på två ställen i Stockholm; St Eriksplan och Sturegallerian.

I centrum för satsningen står Camilla Hamid som är receptkreatör, kokboksförfattare, TV-kock, hemkunskapslärare och tvåbarnsmamma. Hon har redan hunnit kamma hem flera stora priser, bl.a. Årets Matinstagrammare och Matbloggpriset och hennes kreationer utgörs främst av kladdiga kladdkakor, krämiga cheesecakes och generöst dekorerade bakverk.

På Wolts plattform finns det mesta ur det välsmakande sortiment som återfinns på Sweets by Camillas två kaféer, och det levereras direkt hem till dörren eller till kontoret på under en halvtimme efter att en beställning är gjord.

Johan Grönvall är VD på Wolt och säger:

- Sweets by Camilla är verkligen någonting alldeles speciellt när det kommer till bakverk, och det är riktigt kul att ha dem på plattformen. Vi ser också att kategorin Bageri & Konditori har en stabil tillväxt där många nya partners anslutit sig till oss den senaste tiden. Att man vill stilla sitt sötsug snabbt och bekvämt, eller att man är sugen på en nyttig frukostmacka, tror jag bidrar till att det förhåller sig så här.

På Wolts plattform finns många bagerier och konditorier. På ett år har antalet handelspartners i kategorin Bageri & Konditori fördubblats. Sedan januari 2023 har antalet beställningar i kategorin ökat med nästan 50 procent. Och den hittills mest populära dagen att handla på är Kanelbullens Dag.

• Vetenskap, teknik

• Stockholm