Matleveranser direkt till dörren - här är Piteå-bornas sommarfavoriter

Matleveranser direkt till dörren - här är Piteå-bornas sommarfavoriter

Den digitala handelsplattformen Wolt, som nyligen lanserade sina tjänster i Piteå, har tittat närmare på vad Piteå-borna beställt mest av under juli. Och det visar sig att ost i olika former ofta förekommer på tio-i-topp listan. Mest beställt är Chili Cheese följt av Smält Cheddardipp och Cheeseburgare. Wolt har dessutom listat sommarens tio mest populära restauranger på plattformen i Piteå.

Sedan Wolt lanserades i Piteå den 17 april har väldigt många Piteå-bor och turister använt tjänsten, där restaurangmat, livsmedel och annat levereras direkt hem till dörren inom 30 minuter.

Nu har Wolt tittat närmare på beställningsdata från sommaren, närmare bestämt under juli månad. Och listan innehåller mycket ost - men också flera klassiker.

Här är de tio mest beställda produkterna på Wolts plattform i Piteå under juli månad (sett till antal enskilda produkter):

1. Smält Cheddardipp
  2. Chili Cheese
  3. Mozzarella Sticks
  4. Vesuvio
  5. London Meal
  6. Pizzasallad
  7. Bearnaisesås
  8. Grand Chicken Parmesan-mål
  9. Green & Garlic
  10. Lökringar

Wolt har dessutom tittat på vilka restauranger som sålt mest på plattformen under juli månad, där tio-i-topplistan domineras av lokala pärlor.

Här är de tio mest populära restaurangerna på Wolts plattform i Piteå under juli månad (sett till störst intäkt)

1. MAX Piteå
  2. Miaws Thaikök
  3. Bastard Burgers Piteå
  4. Odod Sushi
  5. Pizzeria Arbaillo
  6. Pizzeria Valentine
  7. Thai Garden
  8. Sunes Gatukök
  9. PitstopRestaurant
  10. Espresso House Piteå

Erik Lindham är kommunikationschef på Wolt och säger:

- Det är riktigt kul att vi är igång i Piteå. Vi kan se att beställningarna har tagit fart rejält under sommaren och vi får in förfrågningar kontinuerligt från såväl restauranger som butiker som vill komma upp på plattformen. Vi strävar efter att få ett så brett urval som möjligt, där vi ska kunna erbjuda allt från fantastisk restaurangmat till livsmedel, hudvårdsprodukter och hemelektronik. Vi vill bidra till en enklare vardag och mer bekvämlighet för Piteå-borna genom att kunna leverera allt detta till den plats du befinner dig på under en halvtimme.