Hon är Wolts nya marknadschef

Hon är Wolts nya marknadschef

Wolts organisation växer i Sverige. Bolaget kan idag meddela att man anställt Anna Olofsson som ny Head of Marketing. Anna kommer närmast från Storytel där hon var ansvarig för företagets globala, digitala marknadsföring.

Under fjolåret växte handelsplattformen Wolt rejält i Sverige. Ordertillväxten ökade kvartal för kvartal och man ingick partnerskap med en mängd nya restauranger och butiker. Behovet för att anställa fler medarbetare har alltjämt varit stort - under 2023 tillsattes över 180 nya tjänster och man var tillslut tvungen att flytta till nya lokaler. Idag huserar verksamheten i Life City-huset på Solnavägen, på en yta om 2 400 kvm med hundratals kontorsplatser.

Wolt kommer fortsätta sin satsning i Sverige under 2024, och man förstärker nu organisationen med en ny Head of Marketing, Anna Olofsson, som närmast kommer från Storytel. Där var hon ansvarig för Storytels globala, digitala marknadsföring. Dessförinnan jobbade Anna som Chief Sales and Marketing Officer på Skincity.

Anna kommer ursprungligen från Wolts hemland Finland och ser en stor potential för bolaget att nå samma status i Sverige som i hemlandet:

- I Finland är Wolt en väldigt stor spelare, något av en institution som många finländare har någon slags relation till. Wolt går riktigt starkt framåt i Sverige, men det är en ganska ung bransch så jag är säker på att vi kan komma betydligt längre och kunna mäta oss med vårt hemland på sikt.

Johan Grönvall är VD på Wolt och säger:

- Det känns väldigt kul att Anna äntligen anslutit till vårt team. Hon har en mycket bra bakgrund för oss med gedigen erfarenhet inom digital marknadsföring, och kommer bli väldigt viktig för oss under 2024 och framåt då vi växlar upp vår satsning i Sverige.