Winefinders nyhetslanseringar - sommarvinerna släpps idag!

Idag släpps sommarvinerna på winefinder.se - som bland annat inkluderar viner från Walter Hansel, Tedeschi, Bollinger, La Chablisienne och Dog Point. Samt nya stjärnor som champagneodlaren JM Goulard.

Nu är det dags för årets andra stora nyhetslansering på Winefinder.se. Den första skedde i april - med vårviner - men nu är det dags för sommarvinerna.

– Vi fick väldigt bra respons på nyhetslanseringen i april så detta är något vi kommer att fortsätta med. Det var ett första test. Nu har vi ännu fler och ännu bättre viner med i lanseringen, säger marknadschef Robert Henrysson.

Nyhetssläppen kommer att följa säsongerna - vår, sommar, höst och vinter - och med viner som passar årstidens mat och festligheter. Och i samband med lanseringarna kommer Winefinder även att hålla nyhetsprovningar för journalister.

– Vi har alltid lanserat viner - men de har mer eller mindre släppts i samma stund som vi tagit in dem i butiken. Nu blir det lättare och tydligare för våra kunder att se vilka viner som släpps när, säger Robert Henrysson.

Med på lanseringen finns bland annat klassiska viner från Walter Hansel, Bollinger, La Chablisienne, Tedeschi, Dog Point, Radio Coteau och Hewitson. Men även kvalitetsproducenter som är nya för den svenska marknaden. Som Weingut Fritz Ekkehard Huff i Rheinhessen och den lysande champagneodlaren Damien Goulard på JM Goulard - som är med i Club Trésors de Champagne som gör de välkända Special Club-buteljeringarna.

– Vi älskar att hitta nya spännande producenter som vi kan introducera till svenska vinkonsumenter. Det är något vi alltid har varit bra på och något som vi kommer att fortsätta med, säger Robert Henrysson.

Nästa lansering blir i början på september med nyhetsprovning den 23 augusti för journalister och skribenter.