​Winefinder.se och MatHem.se i nytt distributionssamarbete

Det nya distributionssamarbetet mellan MatHem och Winefinder har utvecklats under en längre tid och grundar sig i att kundgrupperna delar ett intresse för kvalitativ mat och dryck. Det är en ren logistiklösning i form av transport som syftar till att förenkla för kunderna och minimera miljöpåverkan.

”MatHem är en naturlig samarbetspartner för oss då de är marknadsledare inom sin kategori, har lång erfarenhet och en liknande målgrupp som gärna kombinerar mat med dryck,” säger Robert Henrysson, marknadschef på Winefinder.se.

Syftet med samarbetet, förutom att vara en distributionslösning, är att förenkla för kunderna genom att spara tid och samla mat och vin på en och samma plats. Detta innebär att MatHems kunder från och med i dag, den 16 januari, kan beställa vin samtidigt som de lägger sin matbeställning. Leveransen begränsas till två gånger i veckan, onsdagar och lördagar och kräver minst två dagars framförhållning.

”Vi utvidgar bara vårt redan befintliga erbjudande. Rent tekniskt är det ingen skillnad. MatHem säljer mat och Winefinder säljer vin. Skillnaden är att kunden kan samla allt under en och samma beställning och sedan få varorna levererade samtidigt, ” säger Tomas Kull, VD på MatHem.

MatHems transportörer i egna bilar har sedan länge utbildats i säkerhetsfrågor och har lång vana av att ID-kontrollera mottagare av deras varor. Winefinder förstärker detta genom noggrann ålderskontroll även vid köptillfället, allt enligt rådande svensk alkohollagstiftning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Robert Henrysson, Marknadschef, Winefinder, telefon: 073-343 91 90, mail:robert.henrysson@winefinder.se

Tomas Kull, VD, MatHem, telefon: 070-581 12 07, mail: tomas@mathem.se