Winefinder.se miljoninvesterar i ny sajt

Winefinder.se grundades 2005 i syfte att investera i kvalitetsviner. I och med den så kallade Rosengrendomen i EG-domstolen 2007 fick Winefinder.se det första tillståndet till distanshandel av vin i Sverige. För att bättre möta upp den ökade efterfrågan på kvalitetsviner i fler prisklasser och för en bättre total kundupplevelse, lanserades i dagarna en ny webbplats.

”De redan vinfrälsta har hittat oss men med denna nya plattform vill vi även ge nya vinentusiaster möjligheten att upptäcka oss med ett bredare sortiment av kvalitetsviner i fler prisklasser. Det går att hitta riktigt bra viner för under hundralappen och lite till men det krävs ett mer vant öga. Våra vinexperter hjälper kunden med detta och garanterar därmed kvalitet,” säger Alex Tengvall, VD för Winefinder.se.

Sex månader har det tagit för det digitala teamet bakom Winefiner.se att utvärdera och bygga den nya sajten som förutom ett breddat utbud även använder modern teknik för att individanpassa sig till varje användare. Med hjälp av Klarna Checkout har köpprocessen förenklats.

Den nya webbplatsen är uppdelad i två segment, ett med ett grundutbud i prisklasserna 70 till 200 kronor och ett premiumsegment för de som söker viner av allra högsta klass och som många gånger är svåra att finna. För att förenkla beslutsprocessen har nya Winefinder.se sökfunktioner kopplat till mat, druva, land och vin eller hela vinlådor för de som själv vill testa sig fram.

Totalt har omkring 2 miljoner investerats i den nya webbplatsen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alex Tengvall, VD, Winefinder, mail: alex.tengvall@winefinder.se, tel: 0703-95 54 83

Robert Henrysson, Marknadschef, Winefinder, mail:robert.henrysson@winefinder.se