Möt våren i Champagne - Exklusiv Champagneresa med Winefinder.se

För första gången erbjuder nu Winefinder.se en exklusiv resa till Champagne. En resa som bland annat inkluderar besök hos Roederer och Moët men också en unik middag hos Veuve Clicquot.

Den 19-22 april är det premiär för Winefinders första premiumvinresa - en resa som går till en av världens mest älskade vinregioner: Champagne.

– Vi älskar champagne och våra kunder älskar champagne. Exklusiva vinresor till sådana regioner är därför en naturlig utveckling av vårt Premium-erbjudande. Genom våra relationer med de bästa vinhusen kan vi erbjuda våra kunder en resa som tar dem bakom kulisserna, där vi får prova fantastiska viner och där vi dessutom kan erbjuda kunderna att köpa vinerna man provar på plats, säger Winefinders VD Alex Tengvall.

Resenärerna kan utgå från Stockholm eller Köpenhamn. På plats i Champagne inleds resan med en trerätters lunch följt av ett besök hos ett av de bästa husen i hela Champagne - Louis Roederer, som normalt inte är öppet för allmänheten. Andra höjdpunkter inkluderar...

• Besök på Dom Perignons kloster i Hautvillers
  • Provningar och visning av champagnehusen Bollinger, Moët & Chandon samt UPR Le Mesnil
  • Besök och vinprovarmiddag på fantastiska Manoir de Verzy (Veuve Clicquot)
  • Besök hos den småskaliga hantverksproducenten Nicolas Maillart

– Vi vill att det här ska vara en resa som har en exklusiv känsla och som ger det där lilla extra för den som verkligen är intresserad av Champagne och dess viner. I höst kommer vi även att köra en liknande resa för Bordeauxälskaren, säger Alex Tengvall.

Resan görs i samarbete med researrangören NW Production och inkluderar både flyg, bussresor och boende i Champagne samt de flesta middagarna. Med på resans finns Winefinders provningsledare och ciceron Frédéric Hervier, marknadschef Robert Henrysson och Winefinders Wine Teams Magnus Ericsson.

Ett stort utbud av vinerna som provas kommer också att finnas att köpa på winefinder.se under och efter resan.

Antalet platser är förstås starkt begränsat. Fullt program hittar du på winefinder.se.

Läs mer om Winefinders resor här!