Anna Rönngren förstärker e-handelssiten Winefinder.se

En av Sveriges starkaste vinpersonligheter rekryteras nu till e-handelssiten Winefinder.se. Anna kommer närmast från rollen som Chefssommelier på tvåstjärniga Restaurant Frantzén i Stockholm.

Anna är en av tre nominerade till Årets Dryckesprofil av Allt om Vin och en av de starkast lysande vinexperterna i den svenska vinbranschen. Hon har en examen i Måltidskunskap och Värdskap från Restaurang- och Hotellhögskolan i Grythyttan samt Level 4 diplom från Internationella Wine & Spirit Trust, en nivå väldigt få svenskar nått. Förutom arbetet med att skapa en unik dryckesupplevelse på Michelinkrogen Frantzén så har hon varit en flitigt anlitad skribent och föreläsare – både i Sverige och internationellt.

Anna Rönngren kliver in i Winefinders marknadsteam, och kommer bland annat att ansvara för urval av viner till våra Premium och Edge-sortiment, samt för presentationen av våra viner i våra butiker på Winefinder.se och MatHem.se. Hon kommer dessutom att ansvara för utveckling av våra vinprovningsevent – en tjänst som växer starkt mot både konsumenter och företag.

- Med den här rekryteringen visar vi med all önskvärd tydlighet att vi menar allvar med vårt mål att bli bäst på marknaden för kvalitetsvin i alla prisklasser, kommenterar Alex Tengvall, VD för Winefinder.se. I kombination med att vår starka tillväxt skapar större köpkraft som kommer våra kunder tillgodo, så hjälper Annas kontaktnät och kunskap oss att etablera starka samarbeten med producenter och importörer av de absolut bästa vinerna.