Nyhet -

Winefinder.se öppnar förbokning av Bordeauxprimörerna 2016 - "en magnifik årgång"!

Idag öppnar Winefinder.se primörkampanjen för Bordeaux årgång 2016. Alla kan nu få chansen att förboka viner av en årgång som odlarna säger kan bli "årtiondets årgång".

Bordeaux en primeur eller "primörvin" är vin som säljs innan det tappas på flaska. I Bordeaux släpps primörvinerna ut till försäljning våren efter skörden. Vinerna lagras sedan på fat i ett till två år och ligger därefter på flaska tills dess att de efter lite drygt två år levereras.

Winefinder.se har sedan 2004 etablerat sig som den ledande vinhandlaren på den svenska marknaden för Bordeauxprimörer. Siten erbjuder bokning av hela lådor av de bästa Bordeauxvinerna. Viner som två år senare lanserats i mycket små kvantiteter i svenska butiker. För kunder som vill säkra en eller flera hela lådor av de bästa vinerna är Winefinder.se ett av de bästa alternativen.

Winefinder.se har vi nu kört igång förhandsbokning av Bordeaux 2016 och kan redan konstatera att efterfrågan på lagringsviner från Bordeaux fortsätter att stiga. Bordeaux som region går mot sin första riktiga "dubbel" med kanonårgångar sedan det klassiska 2009-2010. Sådana år görs viner med lång lagringspotential och ofta god värdeutveckling. Eftersom efterfrågan förväntas vara stor så sker därför enligt "först till kvarnprincipen".

Just nu pågår även den stora en primeur-veckan i Bordeaux där inköpare, handlare och vinskribenter provar den nya årgången medan den ännu ligger på fat. Och Winefinder är förstås på plats för att prova och rapportera. För att göra det enkelt för alla som vill ha all den senaste informationen om årgång 2016 så tipsar vi om vår Facebookgrupp: Winefinder – Allt om Bordeaux 2016.

– Med en klassisk årgång och två riktig kanonårgångar efter varandra så är intresset för Bordeaux större än på mycket länge. På får Facebooksida lägger vi ut alla information från våra besök och alla releasepriser så fort vinerna lanseras, säger Winefinders VD Alex Tengvall.