Årets efterfest - middag med Bordeauxslotten!

Nu gör Winefinder Sveriges största Bordeauxprovning ännu bättre och bjuder in till en middag med slottsrepresentanterna.

För andra året i rad kan Winefinder.se erbjuda ett begränsat antal deltagare att vara med på provningens efterföljande middag tillsammans med ägare, vinmakare och andra representanter för de deltagande slotten. Där blir det mat och utvalda äldre årgångar som serveras på magnum- eller dubbelmagnumbuteljer.

– Förra året var första gången som vi öppnade upp middagen för utomstående. Tidigare har det varit ett privat evenemang för oss och slotten. Men det var otroligt lyckat i fjol så det vill vi gärna göra igen. Vi vill alltid kunna erbjuda våra kunder det där lilla extra. Vi kommer även att sälja en del av de äldre årgångarna på större format i vår butik, säger WInefinders VD Alex Tengvall.

Provningen hålls som vanligt den första veckan i september, närmare bestämt onsdagen den 5/9. Där visar över 50 egendomar upp sin senaste årgång - en primeur - 2017. Dessutom har alla med sig en äldre referensårgång att jämföra med. Middagen tar vid direkt efter provningen på Hotell Hasselbacken.

– I år, efter två väldigt hajpade år, är det många som är osäkra på vinerna. Hur bra är de, har de klarat sig undan frosten... och så vidare. Jag älskade dem när vi provade igenom årgången i april. 2017 verkar ha skapat klassiska, eleganta och balanserade viner. Det ska bli oerhört kul att prova dem igen. Och alla som gillar bordeaux och är nyfikna på områdets utveckling borde passa på, säger Magnus Ericsson från Winefinders Wine Team.

Biljetter till provningen och middagen säljs på hemsidan.

• #bdx17
  • #bdxprovning18