Riedelglas

Tillfälliga lanseringar i juli från The Wineagency!

Vi fortsätter att släppa en rad spännande tillfälliga lanseringar mitt i sommaren. Totalt handlar det om fyra nyheter i juli på den tillfälliga hyllan. Det blir både bubbel, vitt och olika röda viner från producenter med högt anseende i vinvärlden och i en spännande mix av klassiska druvsorter och en druva som är "up and coming".

Till det senare hör druvan grenache, som är allra mest känd tillsammans med andra druvor (så kallade GSM-viner), en stil som spritt sig från södra Frankrike till länder som Sydafrika, Australien och USA. Men här handlar det om 100 % grenache där skickliga vinmakare, har skapat ett modernt, läskande och samtidigt elegant vin - Donkiesbaai Grenache Noir från Rust en Vrede i Sydafrika.

Chardonnay, cabernet sauvignon och riesling är klassiska druvsorter som vi också kan erbjuda i sommar. Vi bjuder på kalifornisk chardonnay i europeisk stil från Sandhi Wines, ett nytt grillvänligt Zolo-vin från Fincas Patagonicas och ett elegant mousserande vin på traditionell metod från Weingut Van Volxem i tyska Moseldalen.

Missa inte våra julinyheter under ledigheten!

5 juli:
Nr 13066 - Donkiesbaai Grenache Noir 2022 - 189 kr