Willhem satsar på centrumledare till Linköping

Willhem satsar på centrumledare till Linköping

Peter Särud har anställts som centrumledare till Skäggetorp Centrum i Linköping med ansvar för förvaltningen och utvecklingen av centrumet.

Peter Särud, 47 år, har lång erfarenhet inom detaljhandeln, bland annat som varuhuschef och
regionchef på K-rauta. Han kommer senast från rollen som stadskärneutvecklare i Linköping.

- Peter har både den erfarenhet och det kontaktnät som krävs för att utveckla Skäggetorp Centrum i rätt riktning, säger Willhems fastighetschef i Linköping Martina Sjökvist. Arbetet kommer att ske stegvis och i nära samarbete med våra lokalhyresgäster.

Peter beskriver sig själv som lite av en ”handelsnörd”:

- Jag älskar att arbeta med utvecklingsarbete, att förbättra och hitta lösningar för att nå bästa möjliga resultat, säger Peter. Här har jag tagit på mig en riktig häftig uppgift –  att få vara med om att utveckla Skäggetorp Centrum. Det är ett centrum som verkligen behöver vara med om en förändring och utvecklas för att locka till sig både fler näringsidkare och besökare.

I nästa vecka lanseras hemsidan skaggetorpcentrum.se i ny tappning men redan nu går det att följa vilka aktiviteter som planeras i centrumet på facebook.com/skaggetorpcentrum.

Regioner

Willhem är ett bostadsbolag med starkt fokus på hög kundservice och trygghet i boendemiljön. Våra fastigheter finns på utvalda tillväxtorter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Med Första AP-fonden som ägare utvecklar vi ett långsiktigt och ansvarsfullt bostadsbolag.

Madeleine Wetterström

Presskontakt Kommunikations- och marknadschef 031 788 70 21

Willhem

Willhem är ett bostadsbolag som tror på idén om ett boende som människor längtar och vill hem till. Vi äger, utvecklar och förvaltar hyreslägenheter på utvalda tillväxtorter i Sverige. Varje dag arbetar vi långsiktigt med att skapa ett enkelt och tryggt boende som är bra för både hus och människor. Ägare är Första AP-fonden.

Willhem

Vasagatan 45