Misa expanderar till Malmö och erbjuder arbetslösa professionell support för att hitta jobb eller studier.

Pressmeddelande -

Misa, en ledande aktör inom arbetsmarknadstjänster, öppnar nytt kontor i Malmö den 1 september. Det här nya kontoret kommer att ge den nödvändiga supporten till arbetslösa genom tjänsten, Rusta och matcha. Misa är underleverantör åt Arbetsförmedlingen för tjänsten Rusta och matcha sedan 2021 och har en expertis för att hjälpa deltagare som möter extra utmaningar under sin arbetssökningsprocess.

Rusta och matcha är en tjänst som fokuserar på att bemöta behoven hos personer som har varit arbetslösa under en längre tid. Genom en holistisk och individanpassad metod stödjer Misa deltagarna med att rusta upp sina kunskaper och matcha dem med rätt jobb eller studier. Genom att förstå och bemöta deltagarnas unika utmaningar har Misa visat framgång i att hjälpa dem att nå sina mål.

Vi är entusiastiska över att öppna vårt nya kontor i Malmö och att erbjuda vår tjänst Rusta och matcha till arbetslösa i området, säger Maria Enström, samordnare/Arbetskonsulent på Misa Malmö. Efter nästan 30 år på marknaden så har Misa en gedigen erfarenhet av att stödja och vägleda deltagare med lite extra utmaningar på arbetsmarknaden.

Misa prioriterar samarbetet med Arbetsförmedlingen för att uppnå bästa möjliga resultat för deltagarna. Genom att samarbeta med handläggare på Arbetsförmedlingen, kan Misa erbjuda skräddarsydda tjänster och lösningar för att passa varje individs behov.

Det nya kontoret kommer att vara välplacerat för att ge bekväm tillgång till de tjänster Misa erbjuder. Personalen är redo att välkomna arbetslösa deltagare till kontoret och stötta dem att starta sin resa mot ett arbete.
Adress till de nya lokalerna är
Misa Malmö, S:t Johannesgatan 2, 211 46 Malmö.

För ytterligare information eller för att boka en tid, kontakta Misa Malmö på:

rustaochmatcha@misa.se eller ring 0735-19 18 98

Regioner

WiljaGruppen är en koncern med bolagen Misa, Misa Kompetens, Compleo, MellanMålet Rehab och Left is Right. Tillsammans bidrar vi till mångfald och inkludering på arbetsmarknaden och i samhället.

WiljaGruppen ägs av den allmännyttiga Stiftelsen Includia och bolagen inom WiljaGruppen är Misa, Misa Kompetens, Compleo, MellanMålet Rehab och Left is Right. Alla bolag räknas som idéburna. Vinster återinvesteras i forskning och utveckling inom mångfald och inkludering på arbetsmarknaden.