Bild: UR Play

Ungas väg in i arbetslivet – Ida Thorell från Misa Unga föreläsare på NPF-forum 19 april 2024

Ida Thorell från Misa Ung medverkade i föreläsningen Ungas väg in i arbetslivetNPF-forum 2024 arrangerad av Riksförbundet Attention. Inspelad av UR, Utbildningsradion, den 19 april 2024. Sänds i Kunskapskanalen torsdag 6/6 2024 klockan 15:25.

"En stor missuppfattning är att de som står utanför arbetsmarknaden är omotiverade till att jobba"

"En stor missuppfattning är att de som står utanför arbetsmarknaden är omotiverade till att jobba. Elin Pietras, folkbildningsutvecklare på Riksförbundet Attention, och Ida Thorell, studie- och yrkesvägledare på Misa Ung, föreläser om hur man stöttar, vägleder och inkluderar unga på arbetsmarknaden. Tinus Wallerborg, som har NPF-diagnos, berättar sin erfarenhet av att hitta rätt sysselsättning och få rätt stöd"

Föreläsning: Ungas väg in i arbetslivet NPF-forum 2024
Arrangör: Riksförbundet Attention 19 april 2024