Misa Konst och Grafik bjuder in till vernissage den 26 september med Höstutställningen "Flöde" i Telefonfabrikens Konsthall!

Den 26 september mellan kl 14-18 kan du besöka Misa Konst och Grafiks unika utställning "Flöde" i Telefonfabrikens Konsthall.

Misa Konst och Grafik är en daglig verksamhet som stöttar individer med intellektuell funktionsnedsättning eller med en diagnos inom autismspektrumet. Nu presenterar de sin höstutställning ”Flöde” i Telefonfabrikens Konsthall vid Telefonplan. Utställningen, som pågår under en begränsad tid, kommer att visa konstverk från åtta konstnärer som delar sina kreativa flöden.

Utställningen ”Flöde” ger en möjlighet att utforska en bred variation av konstverk och konstnärliga uttryck. Genom att ge individerna en plattform att uttrycka sig och visa upp sin konst främjar Misa Konst och Grafik både inkludering och uppskattning av talanger som inte alltid får möjlighet att visa upp sina verk.

”Vi är otroligt stolta över våra konstnärer och deras fantastiska verk som kommer att visas på höstutställningen 'Flöde'. Vi hoppas att detta evenemang kommer att bidra till att sprida medvetenhet och öka förståelsen för talanger inom konstvärlden som ofta förbises. Vi inbjuder alla att besöka utställningen och uppleva det unika kreativa flödet som våra konstnärer har skapat”, säger Lisa Jönsson, verksamhetsansvarig på Misa Konst och Grafik.

Höstutställningen ”Flöde” kommer att pågå från 26 september till 25 oktober i Telefonfabrikens Konsthall vid Telefonplan.

För visning efter vernissagen maila till hedvig@kulturochkvalitet.se
För mer information om utställningen och Misa Konst och Grafik kontakta:
Lisa Jönsson, verksamhetsansvarig
Mail: lisa.joensson@misa.se