Collage från verksamheten

Misa Blackeberg blir Misa Bromma

En av Misas äldsta dagliga verksamheter har nu i början av maj flyttat sin verksamhet från Blackeberg till Abrahamsberg. Anledningen till flytten är att huset i Blackeberg ska rivas. I och med detta så ändras namnet till Misa Bromma. Till vår verksamhet kommer personer som har en diagnos inom autismspektrumtillstånd och har rätt till daglig verksamhet enligt LSS- lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Vi stöttar personerna individuellt, vissa är ute på en arbetsplats och vissa har verksamhet i våra lokaler. På Misa utgår vi från personens förmåga, resurser och starka sidor för att hitta en arbetsplats som ska passa.

I Abrahamsberg har vi en nyrenoverad och fin lokal anpassad till vår verksamhet. Läget är bra med goda kommunikationer för vårt huvudsakliga upptagningsområde Bromma -Vällingby – Hässelby.

Välkommen att besöka oss om du har vägarna förbi!

Vår nya adress är; Misa Bromma, Drottningholmsvägen 320, 167 31 Bromma

Vill du veta mer kontakta enhetschef Lotta Bodén-Bruzelius på lotta.boden.bruzelius@misa.se

WiljaGruppen ägs av den allmännyttiga Stiftelsen Includia och bolagen inom WiljaGruppen är Misa AB, Misa Kompetens AB, Compleo Individstöd AB, MellanMålet Rehab AB, Left is Right Sweden AB och Wilja Arbetsrehab AB. Alla bolag räknas som idéburna. Överskottet går till forskning och utveckling inom mångfald och inkludering på arbetsmarknaden.