Långsiktigt arbete gör Wihlborgs till en av Sveriges bästa arbetsplatser

För tredje året i rad är Wihlborgs med på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser. Kvalitetsutmärkelsen ”Sveriges bästa arbetsplats” är ett bevis på att vårt gemensamma engagemang och det arbete vi gör kring vår arbetsplatskultur ger resultat. Tillsammans arbetar vi dagligen med att skapa och sprida arbetsglädje hos både oss och våra kunder.

Att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser

Allt fler företag och organisationer inser fördelarna med att arbeta med sitt medarbetarengagemang på ett systematiskt sätt och att det är ett starkt konkurrensmedel för att nå de bästa talangerna. Sedan 2016 har Wihlborgs varit med i Great Place To Works arbetsplatsutvärdering och sedan dess har vi varit certifierade som en utmärkt arbetsplats. Idag offentliggjorde Great Place to Work listan över ”Sveriges bästa arbetsplatser 2020" och Wihlborgs hamnade på plats 13 bland medelstora organisationer, 11 placeringar bättre än förra året.

- Vi arbetar med att utveckla hållbara arbetsplatser och mötesplatser och då är det naturligt att börja med oss själva. En hållbar arbetsplats består av både den fysiska utformningen och den psykosociala miljön. Det är fint att kunna leva som vi lär.

- Att hamna på listan över Sveriges bästa arbetsplatser för tredje året i rad är ett fint bevis på den stolthet och den gemenskap som finns hos oss. I de tuffa tider som är just nu sätts vår förmåga till samarbete och handlingskraft verkligen på prov. Och jag upplever att vi sluter upp och hjälps åt extra mycket nu, säger Anna Nambord, chef för hållbara affärer på Wihlborgs.

Om Great Place To Work

Great Place to Work® hjälper organisationer inom alla branscher och av alla storlekar att utvärdera och utveckla sin arbetsplatskultur. Arbetsplatsstudien är baserad på över 30 års forskning och analys och är ett verktyg för de organisationer som vill medverka till att skapa en hälsofrämjande arbetsplats. De företag och organisationer som uppfyller de krav på kulturskapande aktiviteter och utvärderingen av medarbetarna som ställs i studien får ett Great Place to Work®-certifikat som gäller i 12 månader. Organisationer som är certifierade kan delta i rankningsprocessen för Sveriges och Europas bästa arbetsplatser.

Anna Nambord

Arbetsplatsrådgivare 040-690 57 54

Anna Nambord, chef för Hållbara affärer och Tove Gleisner, HR-chef. Båda på Wihlborgs.

Wihlborgs certifierat som ett Great Place to Work för femte året i rad

– Vårt engagemang är vårt bästa konkurrensmedel, både när vi letar talanger och kunder. Det var också därför som vi 2015 beslutade oss för att utvärdera vår kultur och vår arbetsplats med hjälp av Great Place to Work. Nu har vi blivit certifierade som ett Great Place to Work för femte året i rad, vilket vi förstås är glada över, säger Anna Nambord, chef för Hållbara affärer på Wihlborgs.