Whitelines – Lanserar almanackor

Whitelines är det svenska företaget som bygger på den enkla idén - vita linjer på tonat papper. Whitelines innovation har förnyat en hel bransch. Nu lanserar de almanackor.

Företaget står på en värdegrund som helt baseras på tron på människans innovationskraft. Vilket även almanackorna styrker. Bladen är tonade med vita linjer. Vita linjer på tonat papper efterfrågas hos många, främst hos studenter och kreatörer men även hos vanliga personer och inte minst hos dem med dyslexi.

Whitelines är det svenska företaget som har tagit internationell mark i en gammal bransch. Produkterna säljs i över 1000 butiker i 16 länder och har idag 12 anställda. Just nu pågår rekryteringen av en ny VD. Två av de största distributörerna är Staples och Amazon.com. Almanackorna säljs dock endast i Sverige.

Almanackorna kommer att finnas i A5 och i A6 i färgerna svart och vitt och går bl.a. att köpas på Akademibokhandeln, Bokia och Svanströms.

• kalender
  • white lines
  • whitelines
  • olof hansson
  • carl-philippe carr
  • almenackor
  • roland elander
  • papper
  • skrivbordsartiklar
  • dyslexi
  • anteckningsblock

Whitelines är ett ungt svenskt företag som bygger på en idé som Olof Hansson fick när han satt och skissade på en annan produkt. Innovationen bygger på vita linjer mot tonad bakgrund vilket gör det skönare för dig att skriva och läsa. Du slipper störas av att pennans mörka linjer blandas ihop med de mörka linjerna på papperet eftersom Whitelines istället frilägger det du har skrivit. Mer utrymme för dina idéer helt enkelt. Våra produkter producerar helt i Sverige och vi är först i världen med Carbon Footprint på papper. Läs gärna mer på www.whitelines.se.

Tack!

Anna Hansson