Westin Promotion presenterar höstens musikreleaser (oktober)

Westin Promotion presenterar höstens musikreleaser (oktober)

Westin Promotion presenterar höstens musik releaser på Spotify (i Oktober)! Redan nu ger vi dig chansen att lyssna på låtarna för möjligheten att recensera och tycka till. Här finns också nedladdningslänkar för när, reklam och studentradion.

2/10 Adée - Pwrply UK Remixes (House)

Adée lyfter singlen "Pwrply" ft. Ese Aguinaga till ny nivå genom att släppa remix EP helt producerad utav brittiska producenter.

Att samarbeta kommer alltid naturligt för artisten Adée som i början av sommaren släppte singeln "Pwrply" featuring colombianska rapparen Ese Aguinaga. Låten blev bland annat uppmärksammad genom att PSL, Per Sinding Larsen la till låten till sin spellista top 20. Hon lyfter nu singeln till ytterligare en nivå och visar på flerintressanta samarbeten genom remix EPn för låten Prwply som är helt producerad utav garage och house producenter från Storbritannien. Den här EP´n släpptes redan i förra veckan fredag 2/10.

REMIX DETAILS & CREDITS - IDA ADEE OLSSON - PWRPLY: Jay Funk & Lemon Yellow Pea ( LYP ) remixes Jay Coldron (JAY FUNK ) & Stuart Braybrooke (LYP) - Shuffle Smith Remix - Danny Marsden - Jon Fernandez Soul Power Remix - Jon Fernandez

Lyssningslänk: https://open.spotify.com/album/1yQekRsnmZOgoD13TCuSbx?si=vpRrtJceRQKFlGm-5cNfCw

Hämtningslänk för radio: https://we.tl/t-8lFYqyqTmC

9/10 Noice - Gustavsberg (Nostalgi)

NOICE firar jubileum och släpper nyskrivna låten Gustavsberg

80-talsbandet Noice firar att det är 40 år sedan man slog igenom i tv-programmet "Måndagsbörsen". Nu släpper bandet låten "Gustavsberg" via strömningstjänsten Corite, där fansen kan investera och sedan få del av strömningsintäkterna som låten får när den spelas på Spotify eller Apple Music. ”Den nya låten ”Gustavsberg” skulle haft premiär i rockmusikalen om Noice (som nu är framflyttad), och efter att låten premiärspelades på SVT:s dokumentär om Noice i förra veckan ville vi inte vänta längre, säger Peo Thyrén i Noice”. ”Gustavsberg” skriven av Peo Thyrén i samarbete med gruppens producent Anders Hansson, som genom åren har producerat världshits till Cher, Agnes (”Release Me”) och Victoria Beckham, samt arbetat med svenska stjärnor som Orup, Lena Philipsson, Magnus Uggla, Alcazar, Tomas Ledin, Jerry Williams och många andra. I morgon fredag släpps Gustavsberg på Spotify.

Lyssningslänk: https://soundcloud.com/emelie-olsson-772996467/noice-gustavsberg-master/s-OYOz5ovhWe8

Hämtningslänk för radio: https://we.tl/t-v7KiYELzyo

9/10 Alexzandra Wickman - Wild (Countrypop)

Countryartisten Alexzandra Wickman är aktuell med sin andra (av sex) Nashville producerade singel ”Wild”!

Countryartisten Alexzandra Wickman är aktuell med sin andra Nashville producerade singel ”Wild”! I år 2020 har detta mynnat ut i en fullproduktion med Nashvilles idag mest anlitade studiomusiker under ledning av flerfaldigt ACM Awards belönade Mr. Rob McNelley (Carrie Underwood, Miranda Lambert, Lady Antebellum, Bob Seger, Rascal Flatts, Dolly Parton, Eric Church, Kip Moore, Trisha Yearwood etc.) Alexzandra står själv som låtskrivare på alla sex kommande Nashville spåren. Alexzandra har tidigare producerat och släppt två plattor i egen regi, medverkat två gånger som låtskrivare i melodifestivalen tillsammans med Thomas G:son, varit countrycoach och sjungit live i TV4 Stjärnornas Stjärna 2018 och 2020. I somras medverkade Alexzandra i TV4 Nyhetsmorgon och hyllades av musikjournalisten Jan Gradvall i DI, som skrev ”Ingen Svensk artist just nu, gör bättre country än Alexzandra Wickman”. Wild är andra singeln av sex Nashville producerade låtar som kommer att släppas under 2020 och 2021. ”Wild” släpps på Spotify nu på fredag den 9 oktober,

Lyssningslänk: https://soundcloud.com/user347147734/wild-alexzandra-wickman/s-Diric2DAaXq

Hämtningslänk för radio: https://we.tl/t-nUuOpRD7LW

23/10 WE AHR - Don´t Stop! (Indie)

We Ahr är två kusiner som fann varandra under en pandemi. Tillsammans har de snickrat ihop melodiska popmelodier där de utmanat varandra musikaliskt. Gabriel kommer från hardcorescenen där han länge spelat i band som Heart on my sleeve och Okänt, samt senare i indiepopbandet Whispers of the valley.

Jacob kommer med sin säregna röst från singersongwriterscenen och körsång.

Trots deras olika bakgrunder kunde de mötas i sin kärlek till popmusik även om man fortfarande kan ana deras tidigare influenser i soundet.

Lyssningslänk: https://promo.theorchard.com/2CJATuBz7wMHYZTMxF3e

Hämtningslänk för radio: https://we.tl/t-5saztQFwmw

23/10 Astian - Counting Hours (Pop)

Astian upptäcktes av P3 osignat redan 2016, nu kommer ny musik!

Med ett souligt röst-ID och minimala pop-produktioner insvept i mystik och integritet är Astian ett spännande nytillskott på den Svenska pop-scenen. Med fallenhet för poesi och lyrik började Astian tidig översätta texter till melodi och toner på pianot. Det var hans starka vilja att berätta sina historier som drev honom.

Artisten upptäcktes av P3 osignat, där lyssnarna röstade fram hans låt ”Like it” till nummer ett fem veckor i rad. Något som resulterade i en stående rotation på P3 under våren och sommaren 2016 (då under namnet Sebastian Södergren). Därefter har Astian spenderat mycket tid i studion med att finslipa på sitt sound och låtskrivande. Detta är jämsides producenten och medlemmen Åke Olofsson från Svenska Björnstammen samt Erik Lundin och nu senast med producenten Edvin Linderoth med stråkarr av Mathias Bylund.

Lyssningslänk: https://promo.theorchard.com/mZcp5M4gaR6PTAwAXtoQ

Hämtningslänk för radio:https://we.tl/t-8wp2EKXLie

23/10 Zara & Jessica - Bättre (Folkpop)

Det var sångerskorna Zara & Jessica (fd.Sarek) som uppmärksammade skivbolaget om denna "ADHD Awareness Month" för ett så viktigt ämne som ADHD och ASD/Aspergers syndrom och som just uppmärksammas lite extra under oktober månad. Det visade sig att både Zara och Jessica har barn med diagnoser. Vi reagerade på texten i deras låt ”Bättre”, som tjejerna skrivit tillsammans med Ylva och Linda Persson. Texten tillsammans med musiken stack ut. Nu ger Zara & Jessica ut ”Bättre” tillsammans med Riksförbundet Attention! för att uppmärksamma organisationens fantastiska arbete (Attention! är en intresseorganisation för personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) så som ADHD,Aspergers ...). Tillsammans med Attentions kommunikatör Lina Thorén har Zara och Jessica bildat ett litet team för att informera och berätta och få folk mer förstående för personer med dessa diagnoser. Det relativt ”unga” riksförbundet Attention fyller 20 år i år och de är värda att uppmärksammas och varför inte med musik med Zara och Jessica. Låten ”Bättre” har ett traditionellt Sareksound där Zara & Jessica tidigare var gruppens tydliga röster under 2000-talets första sekel. "ADHD Awareness Month" uppmärksammas under hela oktober månad!

Lyssningslänk: https://promo.theorchard.com/YEXduyKScXPVuSsD5Bmo

Hämtningslänk för radio: https://we.tl/t-yp0Px7DFgh

30/10 Jessica Falk - Little Love (Modern country)

Little Love är skriven av Jessica Falk och Jenn Bostic i Nashville.

Jenn Bostic, nådde #1 i UK Singer-Songwriter Charts med sin sång Jealous Of The Angels.

Jenn och Jessica möttes på ett speciellt sätt. Tjejerna gör lite av samma grej, skriver låtar och berättar sin historia för att hjälpa andra människor. Jessica såg en konsert med Jenn på Grand Ole Opry och skrev till henne och frågade om hon ville testa att skriva musik tillsammans, så Jessica skickade skickade några låtar till Jenn som bjöd in Jessica. Nu har de bl.a skrivit låtarna Make A Change och Little Love tillsamman och den sistnämnda är Jessicas nästa singel som kommer ut den 30 oktober. Producent på nya tracket ”Little Love” är Jessica Falks vän Nashville legendaren Scott Baggett, som har producerat bl.a Bonnie Raitt, Alison Krauss, Randy Travis, Jeffrey Steel.

Lyssningslänk: https://promo.theorchard.com/XmpUKdVyJ9sKn46A3QkB

Hämtningslänk för radio: https://we.tl/t-vblOmn5vBY

Pressbilder hittar ni under bilder här på vår sida.