Skit i skitsnacket här är KSMB och Dogge & Rodde från Latin Kings

Skit i skitsnacket här är KSMB och Dogge & Rodde från Latin Kings

”Skit i skitsnacket”

KSMB och Dogge & Rodde från Latin Kings ger tre exklusiva konserter våren 2024.

KSMB är, vid sidan av Ebba Grön, Sveriges största och viktigaste punkband. Nu ger de tre exklusiva konserter, och den här gången bjuder bandet in hiphoplegendarerna Dogge och Rodde från The Latin Kings som gäster. Två legendariska akter på en och samma scen. Dogge & Rodde från Latin Kings inleder med sina hits sedan är det dags punklegendarerna KSMB.

Både vi och Latin Kings växte upp längs tunnelbanelinjen Röda linjen. Vi i Skärholmen och Latin Kings i Botkyrka. Vi spelade tillsammans på releasefesten för vår nya platta och trivdes väldigt bra ihop. Nu tar vi det ett steg till och spelar på samma scen tillsammans” säger Steppan Guiance i KSMB.

KSMB startades 1977
i Stockholmsförorten Skärholmen och kallar sin musik för vrålrock. I början fanns låtar av Sex Pistols och The Clash på repertoaren. Ända från starten har kärnan i bandet varit de två sångarna Michael Alonzo Stephan ”Steppan” Guiance. 1980 gavs deras första album ut och låten ”En slemmig torsk” hamnade på Svensktoppen. Efter några album och flitigt turnerande tillsammans med bl.a. Ebba Grön upplöstes KSMB 1982.

2015 återförenades bandet för att spela på en av Sveriges största festivaler, och samma år uppträdde sångarna Steppan och Alonzo med The Hives på den TV-sända välgörenhetsgalan Hela Sverige skramlar.

Dogge och Rodde från THE LATIN KINGS hänger på KSMB till våren,

Dogge medverkar i TV4 Så mycket bättre nu till hösten. Med alla sina tidlösa klassiker bjuder originalmedlemmarna Dogge Doggelito och Rigo Topaz (som även kallas Rodde) på tre oförglömlig konserter, förstärkta av nytillskotten Tito och Azzan Jaxx.
Konserterna är en tidsresa med grabbarna i Latin Kings och en stor del av hela i hiphop-Sveriges musikhistoria. Dogge och grabbarna har kommit en riktigt långt sedan de startade Latin Kings. På CV:t finns Grammisar och de är nu invalda i Music Hall of Fame. Dogge har också vunnit det prestigefyllda Cornelispriset, men att få uppleva Latin Kings live är nog fortfarande det som är allra störst.

Så missa inte tre oförglömliga kvällar i Norrköping, Göteborg och Stockholm

26 april Norrköping Flygeln