Han har gått under radarn under många år. Nu har han 100 miljoner streams på de digitala plattformarna

Rasmus Hagen är en singer/songwriter kommer från Stockholm. Han har senaste åren slagit igenom under radarn. Med hans oemotståndliga röst, låtskriveri med egna produktioner gör Rasmus allt kreativt på egen hand, en sann independent artist. Senaste åren har han lyckats streama mer än 90 Miljoner gånger bara på Spotify och totalt över 100 Miljoner (Etthundramiljoner) streams globalt. Inspirerad av artister såsom John Mayer, Lauv skapar Rasmus en popmusik som har en akustisk känsla och som går rakt in i hjärtat. 2017 började han släppa musik. Han debuterade med låten ’Fraction’. som han gjorde tillsammans med Australienska ALIUS men hade redan innan släppt ett antal låtar digitalt. Sedan dess har han teamat upp med Ocean Music och har släppt ny musik frekvent. I januari släpps Rasmus debutalbum. Men redan nu på fredag den 16 oktober släpps nya singeln ’Someone Just Like You’ ft Ebba Bergendahl. En vacker poplåt i duett med Ebba, som redan låter som en Rasmus Hagen klassiker. En sann indieartist som har rönt enorma framgångar under radarn.

Lyssningslänk för media: https://soundcloud.com/oceanmusicgroup-se/rasmus-hagen-someone-just-like-you-ft-ebba-bergendahl/s-byWOpl3xZb0

Ladda ner ditt radioex i WAV fil: https://we.tl/t-Vf38r1FJpK