Westander värvar från Stockholms universitet

Pr-byrån Westander har anställt Sebastian Stjern, senast projektledare och innovationsrådgivare med fokus på socialt entreprenörskap vid Stockholms universitet. Han har mångårig erfarenhet av innovation och entreprenörskap.

– Jag sökte mig till Westander för att byrån arbetar aktivt med hållbarhetsfrågor och vill hjälpa företag att delta mer i samhällsdebatten. Det är viktigt för mig i valet av arbetsgivare att kunna bidra till en positiv samhällsutveckling, säger Sebastian Stjern.

Tidigare har Sebastian Stjern arbetat som projektledare i fordonsindustrin, på både Saab och Volvo. Han har även startat och varit vd på klädföretaget The Fair Tailor, som säljer rättvist producerade kvalitetsskjortor. Sedan 2011 har han arbetat på Stockholms universitet, med innovationer och socialt entreprenörskap.

– Sebastian Stjern har stor vana vid att kommunicera både sina egna och andras budskap. Dessutom har han en intressant kombination av stort samhällsengagemang och praktiska erfarenheter inom entreprenörskap, säger Westanders vd Patrik Westander.

Sebastian Stjern var en av 241 sökande till Westander i höstens rekryteringskampanj. Westander har i dag 27 anställda och målet är att växa till 35 under 2014. Sista ansökningsdatum i vårens rekryteringskampanj är den 23 januari.

Sebastian Stjern, pr-konsult på Westander, 076-811 92 00
sebastian.stjern@westander.se

Patrik Westander, vd på Westander, 08-464 96 51, 073-687 82 55
patrik@westander.se

Vill du också jobba på en pr-byrå där vi tror på öppenhet och bara tar uppdrag som vi själva sympatiserar med? Läs mer på www.westander.se

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander är på många sätt en annorlunda pr-byrå: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Forska!Sverige, Hjärt-Lungfonden, Läkarmissionen, Polisförbundet, Previa, Statoil, Svenska Stadsnätsföreningen, Svensk Vindenergi, Veidekke och Visma.

Sebastian Stjern

Affärsområdeschef 076-811 92 00