Chat GPT årets nyhet i Handbok i digital kommunikation

Chat GPT årets nyhet i Handbok i digital kommunikation

I dag släpper pr-byrån Westander en ny upplaga av Handbok i digital kommunikation, med totalt 260 praktiska tips om kanaler, strategier och verktyg. Nytt för i år är bland annat 10 tips om Chat GPT.

– Många som arbetar med kommunikation tycker att det är svårt att hålla sig uppdaterade i den snabba AI-utvecklingen. De efterlyser inspiration, handfasta råd och tips på hur de kan använda AI för att effektivisera sitt arbete, säger Victor Ahlén, pr-konsult och AI-expert på Westander.

Handbok i digital kommunikation 2025 innehåller totalt 40 helt nya tips, bland annat om hur man kan använda Chat GPT i sitt arbete. Utöver tipsen om AI-verktyget handlar de nya tipslistorna om allt från scrollytelling till bildspråk och att stärka arbetsgivarvarumärket digitalt.

– Bra digital kommunikation kan stärka varumärket, bygga relationer med viktiga målgrupper och bidra till ökat samhällsengagemang. Med handboken vill vi bidra till att göra verktygen tillgängliga för fler, säger Monica Reinebo, affärsområdeschef för Westander Digitalisering och Innovation.

Handbok i digital kommunikation har hittills utkommit i två upplagor. Många fler tipslistor finns att läsa på westander.se. Mångfaldigande av handboken är tillåtet med angivande av källan

Westanders byråintäkt har de senaste tio åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 28 miljoner kronor 2013 till 67 miljoner 2023. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Välkommen att kontakta någon av våra konsulter för expertkommentarer.

Victor Ahlén, pr-konsult och AI-expert på Westander, 070-092 96 92, victor.ahlen@westander.se

Monica Reinebo, affärsområdeschef Westander Digitalisering och Innovation, 073-906 11 89, monica.reinebo@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Handbok i digital kommunikation 2025 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme, ofta med målet att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Bland Westanders uppdragsgivare finns Apotek Hjärtat, Bankomat, Collectum, Cramo, Hjärt-Lungfonden, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Ragn-Sells, RWE Renewables Sweden och Visma.

Monica Reinebo

Affärsområdeschef 073-906 11 89