Bröllopskyssen hetast i Almedalen

Bröllopet i S:ta Karins kyrkoruin i Visby på tisdag kväll var hetast i Almedalen. Vigseln mellan RFSL:s ordförande Sören Andersson och Daniel Juvas korades på fredagsmorgonen till politikerveckans stora vinnare av pr-byrån Westander. Kallast i Almedalen, veckans förlorare, var statsminister Fredrik Reinfeldt som valde att ta semester istället för att komma till Visby. Därmed missade han chansen att återta initiativet i den politiska debatten. Pr-byrån Westander korade på fredagsmorgonen veckans vinnare och förlorare i slaget om opinionen under Almedalsveckan. Vann gjorde vigseln mellan RFSL:s ordförande Sören Andersson och Daniel Juvas i S:ta Karins kyrkoruin i Visby. Vigseln blev på en och samma gång en vacker och känslofylld ceremoni och ett starkt, medvetet och personligt inlägg i debatten om könsneutrala äktenskap. – En klockren vinnare. Sören Andersson och Daniel Juvas lät en stor händelse i privatlivet bli till ett kraftfullt politiskt ställningstagande i en högaktuell och kontroversiell fråga. Perfekt tajmat strax innan Göran Hägglunds tal i Almedalen, säger Magnus Jiborn, projektledare på Westander. Kallast i Almedalen, veckans stora förlorare, var statsminister Fredrik Reinfeldt. Reinfeldt, som redan tidigare har kritiserats för att vara osynlig i debatten, valde att ta semester och skickade istället fram Anders Borg i talarstolen. – Det är svårt att förstå varför Reinfeldt inte tog chansen att återta initiativet i debatten genom att själv komma till Almedalen med en uppsättning konkreta politiska förslag i bagaget, framförallt på klimatområdet, säger Ylva Rylander, pr-konsult och klimatexpert på Westander. För ytterligare information kontakta: Magnus Jiborn, projektledare, Westander Publicitet & Påverkan 0704-135 155 Ylva Rylander, pr-konsult, Westander Publicitet & Påverkan 0731-503 384 Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander avviker i flera avseenden från den rådande branschlogiken: ENGAGEMANG – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. ÖPPENHET – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. EFFEKTIVITET – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. HANDLING – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Alkoholkommittén, E.ON Sverige, Folksam, Green Cargo, Michelin, SJ, Statoil, Svenskt Näringsliv, Taxi 020 och Återvinningsindustrierna.