Nicky Nadem, Sara Haraldsson och Frida Blom

AtrimusRx väljer Westander

Läkemedelsimportföretaget AtrimusRx har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet handlar om att stärka AtrimusRx:s varumärke och opinionsbilda för bättre tillgång till information om licensläkemedel.

– Det råder allt oftare brist på olika läkemedel i Sverige. En lösning är import av licensläkemedel från andra länder, men i dag vet ofta inte läkare och andra förskrivare vilka läkemedel som finns tillgängliga utomlands. För patienternas skull behöver informationsunderskottet lösas, säger Nicky Nadem, vd för AtrimusRx.

AtrimusRx importerar licensläkemedel och distribuerar dem till svenska apotek och sjukhus. Ett licensläkemedel är ett läkemedel som är godkänt i andra länder och som kan skrivas ut till svenska patienter om läkemedlet antingen är restnoterat eller inte registrerat i Sverige.

– AtrimusRx är ett företag med stort hjärta som gör allt de kan för att patienter ska få de läkemedel de behöver. Men för att företaget ska kunna skapa maximal samhällsnytta krävs politiska åtgärder som möjliggör för läkare att få information om tillgängliga licensläkemedel, säger Sara Haraldsson, kundansvarig konsult på Westander.

I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulten Sara Haraldsson och Frida Blom som är affärsområdeschef för Westander Tankeledarskap.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Nicky Nadem, vd på AtrimusRx, 073-954 37 18 nicky.nadem@atrimusrx.se

Sara Haraldsson, pr-konsult på Westander, 070-889 81 49, sara.haraldsson@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2024 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme, ofta med målet att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Bland Westanders uppdragsgivare finns Apotek Hjärtat, Bankomat, Collectum, Cramo, Hjärt-Lungfonden, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Ragn-Sells, RWE Renewables Sweden och Visma.

Sara Haraldsson

Pr-konsult 070-889 81 49