"Svenska Popkorn" är nya albumet från Liedström & Co!

"Svenska Popkorn" är nya albumet från Liedström & Co!

”Svenska Popkorn”, vad är det, tänker ni? Jo, precis vad det låter som: pop på svenska här och nu, då och sen, där svett och blod möter kärlek och passion. Detta är huvuddragen i Liedströms musikaliska gärning. "Svenska Popkorn" är dock Liedströms lättaste och mest lättillgängliga album hittills. Parallelt med albumet släpps också sensommarsingeln ”Bara Du”, som fångar sensommarens känsla av tillfredställelse och nöjdhet, men också tanken att det börjar bli dags att bearbeta det som skjutits upp till framtiden...

Lyssna på "Svenska Popkorn" via (spotify): https://open.spotify.com/album...

Liedström har tidigare nått en 12:e plats på den svenska topplistan och har cirka 900 spelningar i bagaget, både som soloartist och som musiker i andra sammanhang. Bland annat har han varit basist i Jack Vreeswijks band med totalt runt 100 spelningar runt om i Norden.

Låten ”Bara Du” är producerad och mixad av Chackjack, som mest är känd som artist men nu framstår som en av de mest lovande producenterna i landet.

Liedström & Co´s första album, ”Kapitel 8”, släpptes 2017. Låten ”I Union” blev finalist i ”P4 Nästa” och albumets singel ”Snälla Tina” hamnade på ”Swedish Independent Chart” och fick radiospelningar runt om i hela landet. Sedan solodebuten har Liedström gjort ett 70-tal spelningar, bland annat med Albin Lee Meldau, Moa Lignell, Jakob Karlberg, Jack Vreeswijk, Dan Hylander och Ebbot Lundberg.

Thomas Liedström växte upp i ett musikerhem som lika gärna kunde ha varit en loge för en turné i Folkets Park, eftersom hans pappa var bandledare och kompade stora artister som Umberto Marcarto och Josephine Baker. Detta ledde till ett liv där musiken alltid varit närvarande. Utöver sina 900 spelningar har Thomas också arbetat på andra sidan scenen, till exempel på skivbolag, som turnéläggare, och som promotor för artister som Laleh och José Gonzalez. Han har även arbetat som musikjournalist och intervjuat Tommy Ramone på Chelsea Hotel i New York samt gjort huvudreportaget om Sun Records i Memphis, Tennessee. Dessutom har han varit kulturchef i Skaraborg och Värmland, VD inom musikutbildning (Music Factory), musikkonsult för ”How to Act on Stage” och punkcoach åt regissören Ulf Malmros.

Nu är det äntligen dags för album nr 2 ”Svenska Popkorn” med albumrelease den 23 augusti 2024. Singeln tagen från albumet är ”Bara Du”.

Wide Records, Border Music