Nyskriven svensk originallåt med Kalle Moraeus, Johan Boding, Gunilla Backman och Micke Nord "De som var före oss" - fyra av landets främsta artister!

Några av landets främsta artister släpper gemensamt låten ”De som var före oss”. En nyskriven svensk originallåt med Kalle Moraeus, Gunilla Backman, Johan Boding och Micke Nord - en hyllning till alla musiker, artister och kompositörer som inspirerat många av oss genom livet och som lever vidare genom musiken generation efter generation. Låten är specialskriven av Johan Boding och Marica Lindé just till denna unika konstellation - en svensk klassiker!

Lyssna på "De som var före oss" via (Spotify): Klicka här...

- Vi har länge pratat under våra gemensamma turnéer att det skulle vara kul att sjunga och ha en originallåt tillsammans. Jag och låtskrivaren Marica Lindé skrev låten ”De som var före oss” i åtanke och som en hyllning till alla musiker, artister och kompositörer som inspirerat oss genom livet och som lever vidare genom musiken generation efter generation. När jag i våras presenterade låten för Kalle, Gunilla och Micke i turnébussen var alla överens om att detta är låten vi gör tillsammans. Sagt och gjort är den äntligen klar att släppas och vi är så stolta över att tillföra en ny låt till den svenska sångboken, Säger Johan Boding.

Johan Boding - är en flitigt anlitad artist sedan genombrottet i musikalen Miss Saigon 1997. Han har förutom musikaler som Fame och Jesus Christ Superstar gjort stor succé som tolkare av Queens låtskatt på otaliga turnéer i Sverige och utomlands.

Kalle Moraeus – Denna prisbelönte speleman behöver ingen närmare presentation. Kalle är en av våra mest folkkära artister, nära vän till Benny Andersson och även medlem i Benny Andersons orkester (BAO). Kalle var under många år firad programledare för SVT-succéerna ”Så ska det låta” och ”Moraeus med mera” – Kalles egna tv-programserie som sändes åren 2011–2017. Nu senast under 2018 såg vi Kalle kämpa framgångsrikt i TV4:s "Biggest looser VIP" och på succé turné med hyllade "Thank you For The Music" och "Från Orsa till Nashville.

Gunilla Backman – En av våra största musikalartister! Gunilla har spelat många av de tunga rollerna i ett flertal stora musikaler bl.a. Les Misérables, West Side Story, Miss Saigon, Jesus Christ Superstar för att nämna några. 2005 fick hon huvudrollen som Donna i den svenska musikalversionen av Mamma Mia (som Gunilla spelade med i 2005–2007 på Cirkus i Stockholm). För insatsen i Mamma Mia blev hon 2006 tilldelad Guldmasken.

Mikael ”Nord” Andersson (gitarr och sång) - är en av landets mest namnkunniga gitarrister och medverkade på° turnén med föreställningen ”Tusen bitar”. Mikael ”Nord” Andersson har även många år som gitarrist i Roxette, Scorpions och turnéer med Björn Skifs på sin meritlista.

JOBO MUSIC, MT LIVE

PR & Promotionansvarig: Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com