"Dad Harmony" på turné runt om i landet!

"Dad Harmony" på turné runt om i landet!

Ett gäng vanliga pappor med sin acapella lockat till sig 1.8 miljoner följare på TikTokoch 1.5 miljoner följare på Instagram. Just nu befinner de sig ute på Sverigeturné och den 18:e november besöker de Umeå och därefter följer ytterligare tio större städer; Sundsvall, Bollnäs, Gävle, Norrköping Kalmar, Ystad, Växjö, Borås, Värnamo, Karlskrona med final i Skellefteå den 26:e december.

Dad Harmony fick sin start på en ovanlig plats. Det hela började på en svensexa, där medlemmarna filmade sigsjälva när de satt och sjöng acapella i en bubbelpool. Klippet lades sedan upp på TikTok, där det spreds som en löpeld och snabbt blev viralt. Sedan dess har Dad Harmony fortsatt att göra succé på TikTok, där de lägger utklipp där de sjunger acappella, och lockar hundratusentals tittare.

Deras popularitet har även nått utanför Sveriges gränser och det är i USA, Tyskland, Japan och Frankrike som gruppen har flest följare. Dad Harmony är en nyskapande musikgrupp som består av de fem musikerna: Peter Vidmark, Tomas Vidmark, Sebastian Åkesson, Adam Stenlund och Michael Åberg.

Dad Harmony som är kända för att tolka låtar på ett unikt sätt i en familjär miljö tar nu klivet upp på Sveriges scener för exklusiva konserter. Med sin unika och talangfulla sammansättning av medlemmar och deras passion för musik, bjuder Dad Harmony på minnesvärda kvällar.

TURNÉPLAN 2023:
18/11 Umeå Folkets Hus, Idunteatern
19/11 Sundsvall, Tonhallen
25/11 Bollnäs, Kulturhuset
26/11 Gävle Konserthus
1/12 Norrköping, Flygeln
2/12 Kalmar, Kalmarsalen
3/12 Ystads Teater
9/12 Växjö Konserthus
10/12 Borås, Åhaga
15/12 Halmstads Teater
16/12 Värnamo, Gummifabriken