Arne Alligator & Djungeltrumman på turné!

Arne Alligator & Djungeltrumman på turné!

Arne Alligator & Djungeltrumman är en av Nordens mest streamade barnband och kan stoltsera med över 300 miljoner visningar på Youtube. Arne och hans två kompisar i bandet Djungeltrumman åker på turné runt om i landet med en ny show i regi av Daniel Sjöberg.

Haka på Arne och hans gäng på ett vilt djungeläventyr där de tillsammans med barnen i publiken letar efter sin kompis Pedro som har försvunnit mystiskt. Det blir dans och sång till alla era Arne-favoritlåtar! Efter konserten får alla såklart möjlighet att träffa Arne och kanske ta en bild med honom och någon av hans kompisar.

- Barnkultur har alltid legat mig särskilt varmt om hjärtat. En barnföreställning måste vara lekfull och rolig, men också ta sin publik på fullaste allvar och det gör verkligen ArneAlligator & Djungeltrumman. När jag fick frågan om jag ville skriva och regissera en ny föreställning med Arne Alligator kände jag varken till karaktären eller musiken, men jag behövde bara höra några av låtarna för att förstå storheten. Det inte svårt att förstå att barnen älskar Arne Alligators yviga sätt och speciella humor och i denna föreställning får de verkligen sitt lystmäte av det. Säger Daniel Sjöberg, regissör.

Ensemblen i Arne Alligator utgörs av Elliot Allain, Tobias Johansson & Adam Wilson Wallnäs. Alla tre är professionella musikalartister som har jobbat på bl.a. Malmö Musikteater, Helsingborgs Stadsteater och Smålands Musik & Teater. Arne Alligator & Djungeltrummanproduceras i Sverige av Next Line ProducIons och är regisserad av Daniel Sjöberg som har mångårig erfarenhet som regissör av de svenska rösterna till bl.a. Disneys och Dreamworksfilmer.

Turnéplan 2024:

7/9 Eskilstuna teater

8/9 Växjö teater

14/9 Varberg, Arena Varberg

15/9 Uddevalla, Östraboteatern

21/9 Stockholm, Nya Cirkus

22/9 Göteborg, Lisebergsteatern

28/9 Ystad, Ystads teater

29/9 Malmö, Slagthuset

6/10 Västervik, Bryggaren

12/10 Skara, Skara Kongresshall

13/10 Falkenberg, Falkenbergs Stadsteater