Nu släpper Anna Döbling nya singeln ”Vardag” ett första smakprov från hennes kommande soloalbum!

Nyhet -

Återigen har Anna samarbetat med fantastiske producenten Gunnar Nordén.

Nu har hon skrivit svensk text till den norska visan Hverdag (av den populäre visartisten och låtskrivaren Louis Jacoby) med sitt fina budskap om att ta vara på de små stunderna…

”Den här dan ska du ta vara på. Den försvinner fortare än du förstår…”

Nya singeln ”Vardag” är inspelad i Supro Studio på Roslagsgatan i Stockholm. Gunnar Nordén medverkar på gitarrer, bas och wurlitzer, Mats Persson på trummor och percussion och Anna spelar dragspel och klockspel.

Singelrelease: ”Vardag” den 21 januari 2014 tagen från Annas fjärde kommande soloalbum som släpps hösten 2014. Läs mer via www.annadobling.com

Om: Anna Döbling

Anna Döbling har givit ut tre soloalbum, Anna Döbling (2007), Vem som helst (2010), En gång hörde jag en melodi – Anna Döbling sjunger Barbro Hörberg (2010).

Under 2012 och 2013 har hon turnerat med den egna rosade föreställningen ”Med ögon känsliga för allt - En berättelse om Barbro Hörberg” samt med flertal solokonserter och festivalframträdanden i Sverige, Finland, Åland och Danmark.

Anna har även turnerat med musik- och estradpoesiföreställningen ”Tankar från en väntsal” tillsammans med poeten Solja Krapu, artisten Thomas Lundin och pianisten Per Rosenius. Den turnén fortsätter under våren 2014 i Finland.

Ytterligare info via: www.annadobling.com

YTF RECORDS januari 2014

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, tfn: 0707-178008 mail: pr@werecki.com

werecki company