Godare jul med massajarmband under granen

Godare jul med massajarmband under granen

En julklapp som ger glädje för många. We Effects populära massajarmband gör att kvinnor i Tanzania kan betala sina barns skolavgifter, förbättra sina hus och ta steget ut ur fattigdom.

We Effect och massajkvinnor i norra Tanzania har under flera år samarbetat för att ta fram armbandskollektioner för svenska handleder. Fram till i dag har nära 39 000 exemplar sålts.

Till jul passar vinterns armband med ränder i rött och guld. Ett armband kostar 99 kronor. För varje armband får massajkvinnorna 20 kronor. Allt överskott går till We Effects arbete med att minska fattigdomen.

Genom försäljningen kan massajkvinnorna betala sina barns skolavgifter, förbättra sina hus och ta steget ur fattigdom för gott. Dessutom leder kvinnornas ökade intäkter till att de får mer att säga till om i samhället.

Massajarmbanden säljs genom We Effects hemsida: www.weeffect.se/butik. Det går också bra att ringa in sin beställning på 08-120 371 20 eller mejla till givarservice@weeffect.se.

Pressbilder bifogas.

För ytterligare information – vänligen kontakta:

Marcus Lundstedt, pressansvarig We Effect
E-post: marcus.lundstedt@weeffect.se

We Effect är en biståndsorganisation som sedan 1958 tänker och agerar långsiktigt – för att förändringar ska bestå. Hjälp till självhjälp är ledstjärnan i vårt biståndsarbete i 25 länder i fyra världsdelar. Våra fokusområden är landsbygdsutveckling, bostäder, jämställdhet och tillgång till mark. Bakom organisationen står ett sextiotal svenska företag och organisationer med rötter i den svenska kooperationen. www.weeffect.se.