Space - Webhallen Brand logos

Webhallen tar upp SPACE

I november öppnar Space, en ny destination för gaming mitt i centrala Stockholm.

Space sju våningar är utformade för att uppmuntra kreativitet och spelkultur; Här finns bland annat ett Game Center med hundratals datorer, ett co-working space, arena och restauranger.

Webhallen är glada över att kunna gå ut med att de är en enabling partner i det här projektet. För Space har Webhallen byggt Webhallen Config-datorer som är utformade för att erbjuda en versatil upplevelse och passa för många olika spel och ändamål. I specifikationen kan man bland annat hitta RTX 3080 Founder's Edition.

"Vårt partnerskap med Webhallen visar tydligt vad Space står för. Vi hittade ingen dator på marknaden som vi tyckte var tillräckligt bra för vårt gaming-center så vi valde helt att ta fram en unik Config-dator tillsammans med Webhallen. Den finns nu i över 400 exemplar hos oss och ger en extremt bra spelupplevelse", säger Åsa Caap, Head of Space.

Utöver Config-datorerna på Space kommer Webhallen nyttja Space lokaler för egna evenemang, streams med mera.

"Det fokus på gaming som Space har är helt i enlighet med vår filosofi på Webhallen. Vi vill att gaming ska få ta mer plats i samhället, och vad är ett bättre sätt att säga det på än en enorm lokal i mitten av Stockholm? Att vara med som enabling partner och därmed hjälpa till att göra det här till verklighet är otroligt roligt för oss. Vi ser fram emot att se besökare spela på våra Config-datorer och de event som vi planerar att hålla på Space för våra medlemmar.", säger Henri Blomqvist, VD på Webhallen.