Webhallen + Suicide Zero = SANT

Webhallen + Suicide Zero = SANT

Webhallen går in som partner till organisationen Suicide Zero som verkar för ett samhälle utan självmord. Varje år sker det ungefär 1500 självmord i Sverige. Genom att identifiera samhällsbrister, påverka politiker, stötta forskning och spridningen av kunskap verkar Suicide Zero för att få ner den här statistiken.

"Webhallen med sina kunder är en fantastisk möjlighet för oss att nå ut med kunskap till en väldigt viktig grupp och lära oss mer om till exempel gamers och deras behov. Tack Webhallen för att ni är med oss i vårt arbete för att öka den psykiska hälsan och minska antalet självmord", säger Kajsa Hagskog, ansvarig för företagssamarbeten på Suicide Zero.

Webhallen har lagt upp en donationsartikel där man har möjligheten att donera en summa till Suicide Zero. Om man gör det belönas man med en achievement till sin kundprofil som heter "Compassion Crusader".

"Det här partnerskapet med Suicide Zero känns otroligt viktigt för oss. Vi vill ta vara på den möjlighet vi har att nå ut till en stor publik och hjälpa till att sprida kunskap kring självmord och psykisk ohälsa. Dessutom har vi många engagerade kunder som vi tror vill hjälpa till att bidra ekonomiskt till Sucide Zero som organisation och det fantastiska arbete de gör. Jag är så glad att vi fått till det här partnerskapet med Suicide Zero och ser framemot vår resa framåt!" säger Anna Nystedt, Brand & Loyalty Club Manager på Webhallen

För den som vill lära sig mer om hur man kan agera och möta någon i sin närhet som mår dåligt eller agerar suicidalt, har Suicide Zero en mini-utbildning på sin webbsida som heter "Våga fråga pocket”. Den tar cirka 20 minuter och ger dig grundkunskap och konkreta råd. Om du vill läsa pocketen kan du läsa den här: https://www.vagafragapocket.se