Webhallen fortsätter sitt samarbete med DreamHack

Webhallen förlänger avtalet med DreamHack

Det kommer även i fortsättningen gå att köpa de senaste gamingprodukterna i direkt anslutning till världens största digitala festival som i Sverige hålls i Jönköping två gånger om året. Webhallen som i flera år ansvarat och utvecklat sitt koncept DreamStore har under hösten förhandlat fram ett nytt avtal med den världsomfattande festivalen.

Avtalet innebär att Webhallen kommer finnas på plats även under DreamHack Summer 2019 och DreamHack Winter 2019.

“Webhallen har alltid stått för passion för gaming, och DreamHack är gaming i Sverige. På DreamHack samlas alla som i någon form har en kärlek till gaming och esport. Att få vara en del av det är både en ära och en självklarhet för oss.” - Andreas Jernberg, ansvarig för DreamStore by Webhallen.

Webhallen 2017; Ett omnichannel-företag från start, tidigare DI Gasell och ett mångårigt VA-superföretag, har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom datorhårdvara, hemelektronik och gaming. Med butiker i gallerior så som i Mall Of Scandinavia, Täby Centrum, Sickla Köpkvarter och centrala stadslokationer erbjuder Webhallen ett unikt utbud i dessa miljöer.

Webhallen är en del av Komplett Group, nordens största e-handelsaktör med totalt 18 nätbutiker. 2017 hade Komplett Group en omsättning på 8,5 miljarder norska kronor.