Webhallen lägger till Airmee och Budbee i sitt leveransutbud för att möta den ökade efterfrågan av hemleveranser

Webhallen breddar sitt leveranserbjudande

Hemleverans har varit och är kontinuerligt en viktig del av Webhallens kunderbjudande, och företaget breddar nu sitt leveransutbud med två ytterligare alternativ för leverans hem till dörren.

"I och med den kraftigt ökade efterfrågan av hemleveranstjänster den senaste tiden har vi valt att tidigarelägga den första fasen av vårt utvecklade erbjudande av hemleveranser" säger Fredrik Lindblad, Chief Marketing Officer på Webhallen.

"Vårt nya samarbete med Budbee och Airmee kompletterar vårt erbjudande och våra kunder får nu ytterligare flexibilitet och valmöjligheter för hemleverans till dörren."

Webhallen erbjuder samma dag-leveranser till adresser i Stockholm, och nästa dag-leverans i större delarna av resterande Sverige. De nya leveransalternativen erbjuder enkel spårning av sin leverans, med vidare möjlighet att specificera när man vill att leverans ska ske.

Den feedback man har mottagit från kunder sedan lansering av de utökade leveransalternativen har varit överväldigande positiv, och ordervolymerna av hemleverans ökar kraftigt dag för dag.

"Vissa dagar har volymerna för hemleveransordrar till och med överstigit dagarna direkt efterföljande Black Friday"

Webhallen fortsätter med utvecklandet av sitt leveranserbjudande. Ytterligare lanseringar ligger just nu i planeringsfas och kommer lanseras löpande.