​Weber Attefallshus – stenhus av Leca® Block i tre varianter

​Weber Attefallshus – stenhus av Leca® Block i tre varianter

Ett stenhus av Leca® Block på 25 m2 för bra boende året om

Weber Attefallshus är ett 25 m2 stort stenhus med möjligheter till ett bra boende året om. Huset byggs av Leca Block och har en takhöjden inomhus på hela 297 cm i den högsta delen som ger en härlig rymd till huset. Ett stenhus har naturligt ett behagligt inomhusklimat. Riktigt varma sommardagar är det svalt inomhus och på vintern fungerar husets stomme som ett värmemagasin. Tack vare stommens goda isolerande egenskaper stänger den också ute trafikbuller och andra störande ljud.

Användningsområdet för ett hus på 25 kvadratmeter är oändligt. Webers Attefallshus finns i tre varianter, alla med kök och badrum:

Kungsör – Gästhuset
Kungsör är ett litet hus med eget kök och badrum där gäster kan bo och trivas under sitt besök.

Uppsala - Första lyan
När barnen blir äldre, kan ett eget hus på tomten vara ett bra sätt att prova på vuxenlivet.

Storlien – Fjällstugan
En fjällstuga på 25 m2 fungerar alldeles utmärkt för sköna helger eller veckor i fjällen.

På Webers webbplats finns det mer information om Weber Attefallshus

Krister Nyman, Konceptchef Fasad