Undvik isiga trottoarer och uppfarter med Leca® Safe

Undvik isiga trottoarer och uppfarter med Leca® Safe

Nu när vintern intagit hela landet uppstår behovet av att halkbekämpa våra uppfarter, gångvägar och trottoarer. Med Leca Safe kan du miljövänligt och effektivt halkskydda din uppfart. Enkelt, snabbt och effektivt.

Leca Safe är en 100 % naturlig produkt gjort av bränd lera. Produkten är miljövänlig och belastar eller förorenar inte grundvattnet. Leca Safe innehåller inte salter eller kemiska tillsatser som kan påverka vatten eller växlighet där det läggs ut. När snö och is smälter kan man samla ihop kornen och lägga dem i kompostjorden eller på gräsmattan som jordförbättring.

Leca Safe är också snäll mot våra fyrfota vänner på så sätt att din hund eller katt slipper få irriterande kemikalier mellan trampdynorna när de beger sig ut på uppfarten vintertid.

Räcker länge
Använd Leca Safe nu och ha nytta av det länge. Nästa gång det fryser efter att ha tinat finns det kvar, Leca Safe smälter inte undan.

Produktinformation
Leca Safe består av krossad Leca lättklinker och är ett utmärkt halkskydd på isiga markplattor och vägar.

Leca® Safe:

• består av Leca lättklinker av bränd lera
  • är en 100 % naturlig och miljövänlig produkt
  • skadar inte växtligheten, utan är jordförbättrande
  • innehåller inget salt
  • skadar inte djurens tassar
  • ger inga vita fläckar på skor
  • blockerar inte i avloppet som sand, utan flyter iväg med smältvattnet
  • innehåller 10 liter, vilket motsvarar ca.3 kg som räcker till en yta på ca 100 m²

Leca® Safe finns i butik hos bygghandlare med Webers produkter fr.o.m. januari 2011.

Kontakta för mer information:
Mathias Odén, Produktchef Leca®, Weber
E-post: mathias.oden@weber.se