Nya smutsavvisande fogar från Weber

Nya smutsavvisande fogar från Weber

Color Perfekt och Color Perfekt Rapid är helt nya cementbaserade fogar med extra fin yta och extremt smuts- och vattenavvisande för att underlätta rengöringen.

Webers två nya fogar kan användas i bredder mellan 0-20 mm oavsett typ av keramik. Detta innebär att fogarna går att använda till de flesta typer av keramik från den finaste glasmosaiken till kakel eller rustika klinkerplattor med riktigt breda fogar.

De båda fogarna är framtagna för att fungera lika bra på golv som vägg, oavsett om fogarna används på ett träbjälklag med ingjuten golvvärme, i hotellfoajén eller utomhus.

Fogarna är lättapplicerade och har ett brett intervall för vattenhalten vilket gör att de lätt kan anpassas för olika typer av beläggningar eller önskemål i konsistens.

Vad är det för skillnad på fogmassorna?
Color Perfekt har mer än 60 minuters öppentid i hink och 12 timmars härdtid före gångbelastning. Denna fog är framtagen för användning till kaklade ytor med glasmosaik, granitkeramik eller klinker där man vill kunna jobba med större delytor i fogningsmomenten.

Color Perfekt Rapid har ca 30 minuters öppentid i hink och 3 timmars härdtid före gångbelastning. Denna fog ska användas på ytor som behöver snabbt tillträde för gångtrafiken eller vid arbeten på mindre ytor, t.ex. ovanför köksbänkar. Det är även den fog som ska användas till fuktkänslig natursten för att minska risken för missfärgningar.

Färger
Vid lanseringen finns fogarna i kulörerna vit, ljusgrå, mellangrå och svart. Under året kommer fler färger lanseras.

Förpackning
Color Perfekt och Color Perfekt Rapid levereras i 15 kg säck med handtag eller 5 kg kartong.

Lansering
Produkterna ingår i ”Weber Proffssortiment för plattsättning” och lansering sker från och med 1:a mars via utvalda återförsäljare.

Läs mer på www.weber.se