Webbpartner och MediaAnalys i samarbete för kundens bästa

De båda tillväxtföretagen, Webbpartner i Vimmerby och MediaAnalys i Kalmar, inleder ett samarbete som gör det enklare för företag att skaffa hemsida.
-Vi har samma syn på kundrelationer, vi sätter alltid kunden i fokus, förklarar Henrik Zobal, VD på MediaAnalys.
MediaAnalys kommer sälja Webbpartners CMS-verktyg WebbEdit, ett system där kunden själv enkelt kan uppdatera sin hemsida utan exempelvis installerade hemsideprogram på sin dator.
-Att skaffa en hemsida kan vara ett stort projekt, Webbpartner har en bra prisbild, följer kunden från start till mål. Vi driver in trafik till hemsidan och står för marknadsföringen, tillsammans ger vi den enskilde kunden en helhetslösning, berättar Henrik Zobal.
-MediaAnalys är väldigt duktiga på SEO, sökomotoroptimering, tillsammans med dem utvecklar vi vårt CMS-verktyg, det innebär att kunden får ett system som skapar förutsättningar till att hamna högt på Google, samtidigt som det är enkelt att sköta hemsidan, förklarar Carl-Anton Johansson på WebbPartner.
Det gemensamma för de båda företagen är just att kunden sätts i fokus, båda har som mål att ha en hög kundnöjdhet.
-Vi sätter oss också in i kundens önskemål och skapar resultat efter de förutsättningar som finns i varje enskilt fall, avslutar Carl-Anton Johansson

MediaAnalys är, med mer än 10 års branscherfarenhet, ett av de främsta företagen inom sökmarknadsföring, de hjälper nya moderna företag att få nya kunder via nätet. MediaAnalys erbjuder en mängd olika produkter och tjänster inom området för internetmarknadsföring, bland annat att driva trafik till hemsidan genom sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

WebbPartner är ett dotterbolag till MediaPartner och startades 2008. Deras viktigaste roll är att vara en partner till sina kunder och tillgodose olika behov inom området webb och internet. WebbPartner kan hjälpa till med allt från skräddarsydda lösningar till färdiga produkter. Gemensamt är enkelheten, exempelvis kan man genom CMS WebbEdit alltid ha koll på sin hemsida och själv göra viktiga förändringar.

För mer information kontakta

Henrik Zobal                                                                 Carl-Anton Johansson
0480-780811                                                                0492-19676

WebbPartner har tre huvudprodukter, CMS-systemet WebbEdit, Mediapaper bläddringsbara publikationer och MediaBank. Gemensamt för produkterna är dess enkelhet i användandet. Systemen kräver minimalt med utbildning och användarna kommer snabbt igång. Förutom dessa produkter jobbar WebbPartner nära sina kunder och hjälper dem med att affärsutveckla sig på Internet.

Carl-Anton Johansson

Presskontakt VD 0492-19676