Wayne’s Coffee förstärker organisationen med Sverigechef

Wayne’s Coffee satsar offensivt framåt och har rekryterat Mats Hörnell till en nyinrättad tjänst som Sverigechef. Rollen innebär ansvar för att driva Wayne’s svenska verksamhet med fokus på expansion, franchisetagare och försäljning.

Mats Hörnell har en bred och mångårig erfarenhet från restaurang- och fastighetsbranschen. Han har arbetat 12 år i olika roller inom McDonald’s och kommer senast från Åhléns där Mats har arbetat som Head of Expansion Nordic. Mats Hörnell tillträder tjänsten hos Wayne’s Coffee i april.

– Genom rekryteringen stärker vi vår organisation med ytterligare kompetens som ligger helt i vår linje med vår fortsatta expansion och att förstärka vårt affärskoncept, säger Anders Stål, CEO Wayne’s Coffee.

– Jag ser verkligen fram emot att få möjligheten att arbeta med ett så uppskattad och välkänt varumärke som Wayne’s Coffee, säger Mats Hörnell. Wayne’s offensiva satsning på att vara en ledande aktör inom cafémarknaden blir en intressant och stimulerande uppgift, där jag med min erfarenhet kan bidra i det fortsatta utvecklingsarbetet.

För ytterligare frågor, kontakta:

Anders Stål, CEO Wayne’s Coffee, 070-422 40 94
anders.stal@waynescoffee.com

Om Wayne´s Coffee:

Wayne´s Coffee är en internationell cafékedja som föddes ur en dröm om att skapa en ny typ av levande mötesplats. En familjär urban miljö där man kan njuta av umgänget, en god diskussion och något gott att äta och dricka. En mötesplats med rötter i den svenska fikatraditionen, inspirerad av den italienska kaffekulturen kombinerad med den nordamerikanska bakverkstraditionen. Första Wayne's Coffee öppnade i Stockholm 1994 och är idag Skandinaviens ledande cafékedja.
Mer information finns på www.waynescoffee.se