Foto:  Tomasz Pydzik/Trafikförvaltningen
Foto: Tomasz Pydzik/Trafikförvaltningen

Besök skärgården under Kristi himmelsfärd

Även om försommarvärmen verkar dröja, närmar sig Kristi himmelsfärdshelgen med stormsteg och lockar resenärer till skärgården. För att verkligen fira in vår- och sommarsäsongen börjar Waxholmsbolagets klassiska fartyg dessutom att gå i trafik igen från och med onsdagen den 8 maj.

Sommaren börjar, vädret till trots, att närma sig och Waxholmsbolagets högsäsong har inletts. Lagom till Kristi himmelsfärdshelgen börjar äntligen våra klassiska fartyg, Norrskär, Storskär och Västan, att åter trafikera skärgården. De kommer att köra en bit in i september.

I och med ledigheterna gäller inte vardagstidtabellen under Kristi himmelsfärd. På onsdagen kör vi i stället fredagstrafik och på torsdagen gäller söndagstrafik. Men på fredagen kör vi fredagstrafik precis som vanligt.

Om du vill slippa lusläsa tidtabellerna planerar du enklast din resa via reseplaneraren på waxholmsbolaget.se eller i Waxholmsbolagets app.

Förresten – du vet väl om att du sedan förra sommaren kan köpa Waxholmsbolagets biljetter även i SL:s app? Läs mer här.