Julkollektionen 2022 väcker våra sinnen. Den är Watt & Vekes samtida tolkning av den skandinaviska julen i all sin enkelhet.

Watt & Vekes julkollektion 2022 - En elegant och skandinavisk jul

Julkollektionen 2022 är Watt & Vekes samtida tolkning av den skandinaviska julen i all sin enkelhet. För Watt & Veke handlar det om elegans och klassiskt vitt. Men också om att plocka in nyanser från naturen som berör och väcker våra sinnen. Dessa naturtoner uppenbarar sig i några av våra storsäljare Oslo, nu i en stengrå finish och den lite mjukare Lotus och Athena i en varm beige. Vi fortsätter att addera med nya storlekar till vår storslagna julkollektion av julstjärnor i halv-transparent papper.

Lotus 44 & 68 Beige

Våra julstjärnor i papper tar plats genom sina starka personligheter och uttryck, i år presenterar vi nyheterna Siv 60 vit och Astrid 44 vit. Vacker vikning i kombination med papperets mönster gör att när lampan tänds sprids ett vackert, vintrigt ljusspel.

Siv 60 vit & Astrid 44 vit

Marta 44

Marta presenterades som en nyhet jul2021 och blev direkt en stor favorit som sålde slut fort. Nu kommer Marta även i en mindre storlek 44. Martas design är unik med sin kombination av vitt, linnebeklätt och mörkt brunmetallic papper. Naturlig, uttrycksfull och helt enkelt magisk. Matcha gärna med årets nya toppstjärna: Nova guld.

Nova guld toppstjärna

Bakom varje Watt & Veke pappersstjärna ligger hårt arbete – av den som omsorgsfullt och för hand viker och limmar stjärnans spetsar, men även av fabrikens ägare som alltid månar om kvalitet och att utveckla tillverkningsprocesserna. Vi är så stolta över att dem som arbetar i fabriken har goda arbetsförhållanden och att majoriteten är kvinnor. Så genom att köpa en stjärna från Watt & Veke stödjer man automatiskt kvinnors självständighet i Indien.

Våra kollektioner och design speglar oss som varumärke. Och vår förhoppning är att man ska kunna bygga sin personliga Watt & Veke-julkollektion, år efter år. Välkommen till Watt & Veke och JUL 2022.

Ladda ner fler bilder ur jul- och belysningskollektion via vår bildbank.

Inlogg Press:

Användarnamn: press@wattveke.se Lösen: wattveke