Möt Erika, affärschef på Watt&Veke

Möt Erika, affärschef på Watt&Veke

Erika Cederberg har drivit igenom såväl Watt&Vekes varumärkesförflyttning som flera prisbelönta designsamarbeten sedan hon anslöt till bolaget 2016. Med en bakgrund inom sälj i mat- och vinindustrin och en utbildning som sommelier, har hon trots allt i grunden alltid brunnit för inredning och design.

- Jag spenderar mycket tid på att skapa vackra miljöer i mitt eget hem och ser inredning mer som en hobby. Det var en gamechanger för mig när jag började se belysningen i sig som en möbel, och inte bara lampans design. Precis som skor kan lyfta en hel outfit kan ljussättning sätta tonen för ett helt rum.

Erika menar att det vanligaste felet folk gör när det kommer till belysning är att ha för lite av den, och menar att det bör finnas minst sju ljuskällor i ett rum.

- Tänk efter vad du har för behov i rummet. Du behöver stark belysning för att kunna städa, och dämpade ljusskällor för mer stämningsfulla stunder. Annan belysning kanske är till för att framhäva andra inredningsobjekt, så som konst eller växter.

Vilken är Erikas favorit från Watt&Veke, och varför?

- Definitivt kollektionen som designades i samarbete med Hanna Wessman, och favoriten därifrån måste vara Spoon Floor. Dels för att alla delar av kollektionen är statement pieces, men också för att samarbetet hjälpte oss att höja vårt varumärke till nästa nivå. Finns det någon lampa från Watt&Veke som passar in i varje hem?

- Ellipse, jag tipsar om den till alla! En taklampa som inte bara passar bra i varje hem, utan i alla rum. Stora och små - i sovrum, hall eller kök - oavsett vad du har för stil. Och den skriker ändå personlighet, precis som en lampa från Watt&Veke ska göra.

Vill du ha fler belysningstips, trendspaningar eller veta mer om Watt&Vekes sortiment?

Kontakta Erika Cederberg på +46 (0)76 102 25 10 eller erika.cederberg@wattveke.se

Erika Cederberg

Presskontakt CEO