Gå direkt till innehåll
Julkollektionen 2022 är Watt & Vekes nutida tolkning av den Skandinaviska julen i all sin enkelhet. För oss är det elegans och klassiskt vitt, men vi har också plockat in naturtoner som berör och väcker våra sinnen.

Blogginlägg -

5 tips på hur du kan spara el i jul, och samtidigt höja julkänslan med julstjärnor från Watt & Veke.

Naturen kommer men en känsla av ro, trygghet och värme. Genom att inreda i lugna och naturtonad färgskala kan vi ta med det oss den känslan in i våra hem. En känsla som är extra viktigt under julen och vinterns mörka månader. Våra julstjärnor pratar vi ofta om att de är lika vackra under dagen när de är släckta, som på kvällen när vi tänder dem. Här kommer lite tips på hur du kan inreda i jul utan att höja dina elkostnader och njuta lika mycket av julens magi och våra pappersstjärnor ändå.

Eldig 52 julstjärna

Eldig julstjärna
är en av våra mest älskade designstjärnor i papper, och har funnit med länge i vår julkollektion. Se så fint det blir av att enkelt placera den på en sideboard eller hylla i köket för att plocka in lite extra julkänsla, men utan att sätta in en ljuskälla.

Sputnik bold

Sputnik-familjen
är den perfekta pappersstjärna att inreda kreativt med i jul. Sputnik bold är en nyhet för jul 2022, som en sprakande iskristall med sin 3D-design. Snygg att ställa på golvet, på ett sideboard eller att hänga ovanför ett matbord. Lägg i en LED-ljusslinga med timerfunktion, så får du ett stämningsfullt ljus med energisparande LED-ljus och som tänds och släcks automatiskt.

Du hittar även små söta Sputnik vit i storlek 15 och 30 cm. Häng tillsammans som ett stjärnregn i olika storlek, ställ på den lilla fönsterbrädan eller när du vill göra din bordsdukning extra elegant.

Sputnik vit 15 + 30

Sputnik vit 15 & 30 juldekoration.

Leah svart

Julstjärnan Leah är grafisk och sprakande både med och utan julstjärna. Hänga julstjärnor på väggen i köket, hallen eller sovrummet har blivit trendigt. Så fint när man inte har ett uttag i närheten eller helt enkel bara vill ha en vacker dekoration inför jul.

Leah svart

Hur mycket kostar det att ha min adventsstjärna tänd?

Om du använder vår rekommenderade ljuskälla till adventsstjärnor, LED T22 päron E14 vit, och du låter din adventsstjärna får lysa dygnet runt (24h). Så har den dragit 1,5 kWh på en månad. Och har du i dagsläget ett rörligt avtal, så kostar det dig max 5 kronor i månaden. Och tänk även på att man oftast plockar bort vanlig belysning när julstjärnan kommer upp, så det kan ju till och med bli billigare att lysa upp hemmet med julbelysning.

Ljuskälla jul

Vilken lampa ska jag välja till min pappersstjärna?

Vi rekommenderas endast LED-ljuskällor till våra pappersstjärnor. Gamla glödlampor blir för varma, så genom att byta minimerar du brandrisken och sparar dessutom på elräkningen och miljön. Vi har med omsorg valt ut ljuskällor till våra pappersstjärnor för att ge ett vackert ljus och för lång hållbarhet. En LED-ljuskälla lyser upp till 25 000 timmar och som du kommer att kunna använda i många jular framöver. Välj mellan LED T22 och LED T26 i 2 Watt. LED T22 har ett lite vitare ljus och rekommenderas till vita pappersstjärnor och de som har vårt unika, halvtransparent papper.

Vi har tre olika kablar att välja mellan förr att hänga din julstjärna med: Kabel 5 meter med brytare transparent eller vit och den kortare på 3 meter vit utan brytare.

Vi månar om det traditionella hantverket med vår julbelysning. Det är också viktigt att de håller hög kvalitet och känns nutida med den rätta julkänslan. Oavsett om du hänger din julbelysning i köket, sovrummet eller ställer den på en hylla i vardagsrummet, ska den kännas elegant, skänka glädje och den magi som julen bär med sig.